הקלטות "הגננת הצועקת" מהרצליה
(צילום: shutterstock)

גננת שהוקלטה צועקת על ילדים בגן בהרצליה, ובעקבות זאת עברה לגנים "ניצן" ו"צבר" ברמת השרון, כבר לא תעבוד בגני ילדים. ההחלטה התקבלה לאחר שהורים לילדים שלומדים בגנים מחו נגד שילוב הגננת בהם במשך חודש, ובעקבות פניית ynet אמש (ראשון) לתגובה ממשרד החינוך.
כאמור, הגננת עבדה תחילה בגן בהרצליה. בעקבות חשד של הורים שהיא צועקת על הילדים הם הכניסו מכשיר הקלטה שתיעד אותה צועקת עליהם. "היא צעקה עליהם בצורה איומה ודיברה באופן שלא מתאים לאיש חינוך", הסבירו ההורים. "היא שואגת על הילדים שהם עושים אותה חולה, שהיא לא רוצה להיות בגן הזה, ועוד צעקות שוברות לב שאנו לא מאחלים לאף ילד ולאף הורה לשמוע".
2 צפייה בגלריה
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
ההורים עודכנו שהגננת לא תגיע לגן, ולאחר מכן קיבלו הודעה שהיא תגיע בכל זאת. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בין היתר תועדה הגננת צועקת על אחד הילדים: "אתה לא רואה שהוא רוצה להכניס את הכיסא? אז תעזור לו. אתה לא מסוגל לקום? הוא רוצה להכניס כולה כיסא. וואו". כשאחד הילדים השיב לה "וואו", היא צעקה עליו: "שקט אתה. אני לא מתייחסת אליך אז תהיה בשקט. מחכה שהיום הזה יעבור כבר. תורידי ת'רגל". בנוסף, היא תועדה צועקת על אחד הילדים שלא אסף צעצועים: "אתה באיזה עולם משלך כל יום. לא בא לך טוב לאסוף? אז יבוא לך טוב לאסוף, איך אני איתך? גם לי לא בא לנסוע להרצליה עם כל הפקקים".
בתיעוד אחר היא צועקת: "אני מאוד מאוכזבת. אתם הורסים לכם ולי. אחר כך אני באה ואין לי אנרגיות כי עייפתם אותי. אז תפסיקו, תתאפסו על עצמכם. תקלטו את החוקים - לא רצים בגן, לא משאירים בלגן. אתם צריכים להיות תרבותיים. לא יודעת מה מלמדים אתכם או לא בבית. אלה החוקים בגן שלי". בפעם אחרת היא צעקה: "אתה הורסים דברים בגן. לא נתקלתי בגן כזה, זה סיוט. אתם גורמים לי לאמץ את הקול שלי".
באחת הפעמים הגננת נזפה באחד הילדים בגן. "תראה כמה פעמים אני צריכה להגיד: בוא, בוא, שב, שב. וואי, לא נמאס לכם? אתה לא מקשיב. מה אתה מחייך? אל תחייך אליי כשאני אומרת לך בוא כבר. אתה סוגר את הדלת בשירותים? מה נראה לך? שאתה תחבל בדלתות של הגן? הבאתם איתכם הרגלים גרועים לגן שלי. לא הגיוני שנחיה במזבלה".
בעקבות קלטת הצעקות הושעתה הגננת מהגן בהרצליה, והוחלט על ידי משרד החינוך לשלב אותה בגנים ברמת השרון כגננת מחליפה. "הורים בגן בהרצליה עדכנו אותנו שהגננת הושעתה ואף העבירו לנו את ההקלטות. מיד יצאנו למאבק ומחאה. לא שלחנו את הילדים לגנים בימים שהיא שימשה כגננת מחליפה. אחרי חודש של מאבק, ביום רביעי האחרון קיבלנו הודעה שהיא לא תלמד יותר את ילדינו. נשמנו לרווחה", שיתפו ההורים.
2 צפייה בגלריה
הגננת צעקה על אחד הילדים: "מה אתה מחייך אלי? מה נראה לך?". אילוסטרציה
הגננת צעקה על אחד הילדים: "מה אתה מחייך אלי? מה נראה לך?". אילוסטרציה
הגננת צעקה על אחד הילדים: "מה אתה מחייך אלי? מה נראה לך?". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עם זאת, שלשום בלילה גילו ההורים ברמת השרון כי מאבקם לא הסתיים. "ב-23:00 בלילה קיבלנו הודעה שהגננת בכל זאת תגיע לגן בטענה כי זכותה החוקית להגיע. אתמול בבוקר אכן היא הגיעה לעבוד. לגן הגיעו רק 10 ילדים שהוריהם לא הצליחו למצוא להם סידור". ההורים הוסיפו כי "אנחנו בשום פנים ואופן לא מוכנים שהגננת הזו תלמד את הילדים שלנו. לא ייתכן שגננת שצועקת בצורה כזאת תעבוד עם ילדים".
אתמול בבוקר התראיינו חלק מההורים ל-ynet וביקשו סיוע. בערב, לאחר בקשה להתייחסות ממשרד החינוך ומהעירייה, התברר כי הגננת החליטה שלא ללמד יותר ברמת השרון. "בזכותכם הגננת לא תלמד יותר ברמת השרון. הבנו שהיא תעבור לעיר אחרת. ליבנו עם הילדים בגנים אליהם היא תעבור. חשוב שהורים ידעו כי על מנת להגן על ילדיהם הם צריכים לצאת למאבק מתיש ולא לוותר", הגיבו הורי הילדים. אתמול, לפני שהתברר שהגננת החליטה לא לעבוד יותר ברמת השרון, מסרו עיריית רמת השרון ומשרד החינוך את התייחסותם.
מעיריית רמת השרון נמסר: "אנו מאוד מאוכזבים שההבנות מול משרד החינוך, לפיהן הגננת האמורה לא תחזור לגני הילדים בעיר, לא מומשו. אנחנו חוזרים על עמדתנו לפיה הגננת אינה ראויה לעבוד בגן ילדים, בוודאי מבלי שעברה תהליך תיקון אמיתי. השיטה בה עובד עובר ממקום למקום בלי לעשות תיקון אינה נכונה ומקובלת. אם רוצים להכשיר עובד ולהשיבו למערכת יש להעבירו תהליך הכשרה, דבר שלא קרה כאן. נפעל לצד ההורים ולטובת הילדים כדי שהגננת לא תיכנס בשערי הגנים בעיר, גם אם נאלץ לעתור בעניין לבית המשפט".
ממשרד החינוך נמסר: "בהמשך לתלונות עבר, התקיים שימוע לגננת ועניינה נבדק גם עם אגף המשמעת. על סמך החומרים שהוצגו, הוחלט לאפשר לה להוכיח את עצמה ולהיות גננת משלימה בגנים שונים, תחת ליווי צמוד. עד כה, בכל הגנים בהם היא שובצה, לא עלו בעיות באשר לתפקודה. כל טענות ההורים ברמת השרון לא מתייחסות לתפקודה בעיר אלא לתפקודה בעבר בהרצליה, וכאמור נבדקו. במקביל, הגישו ההורים תלונה במשטרה. אם וכאשר המשטרה תחל בחקירה המשרד יפעל בהתאם למסקנות החקירה".
מאוחר יותר הודיע משרד החינוך כי הגננת החליטה לא ללמד יותר בגנים ברמת השרון.