כחודש לפני מתקפת הטרור של 7 באוקטובר ישב סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי, שחוסל אמש (שלישי), עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כדי לסקור עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה את ההתפתחויות האחרונות בגדה המערבית. השלושה דנו ב"הסלמת המאבק של תנועת ההתנגדות", וסיכמו על תיאום מדיני, ביטחוני וצבאי בין הארגונים. השלושה, שבדרך כלל נפגשים בחשאי, הצטלמו מחויכים.
5 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי  מספר 2 בחמאס, חסן נסראללה,זיאד נחאלה  מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי
סאלח אל-עארורי  מספר 2 בחמאס, חסן נסראללה,זיאד נחאלה  מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי
"ציר ההתנגדות". מימין: סאלח אל-עארורי, חסן נסראללה, זיאד נחאלה
5 צפייה בגלריה
פגישת אל-עארורי, נחאלה ומזהר בביירות
פגישת אל-עארורי, נחאלה ומזהר בביירות
"הסלמת ההתנגדות החמושה". פגישת מנהיגי ארגוני הטרור בביירות - שבועיים לפני מתקפת הפתע
כשבועיים לאחר מכן עצרו כוחות הביטחון שמונה סטודנטים שהסתתרו באוניברסיטת ביר-זית, שליד רמאללה. לפי צה"ל ושב"כ, השמונה תכננו לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. כמה שעות לאחר מכן, בשעות הבוקר, אירעו בתוך זמן קצר כמה פיגועי ירי בצפון השומרון. לא היו נפגעים מהירי, אך בית ביישוב חיננית ספג קליעים ואחד מחלונותיו התנפץ.
במקביל, מנהיגי חמאס, ובראשם אל-עארורי, ומנהיגי הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית, נפגשו בביירות ופרסמו הודעה משותפת שבה הם מודיעים על "הסלמת פעולות ההתנגדות, במיוחד ההתנגדות החמושה". אחרי הודעת ארגוני הטרור פרצו שלוש שריפות בעוטף עזה, והחשד היה שנגרמו מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה. שתיים מהשריפות פרצו ליד קיבוץ בארי, והשלישית בקיבוץ כיסופים.
מוקדם יותר, בסוף חודש אוגוסט, אל-עארורי, שהרגיש שהוא על הכוונת של ישראל, לבש מדי א' והצטלם עם כלי נשק כקריאת תיגר לאחר תגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באחת מישיבות הממשלה על החזרה למדיניות החיסולים בשל ההסלמה בגדה המערבית.
5 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
עם נשק ומדי א'. התמונה המתריסה של אל-עארורי
5 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי, איסמעיל הנייה ויחיא סינוואר
סאלח אל-עארורי, איסמעיל הנייה ויחיא סינוואר
אל-עארורי (מימין) עם הנייה וסינוואר. נשלח לנסראללה זמן קצר לפני המתקפה
5 צפייה בגלריה
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
זירת החיסול של אל-עארורי בביירות
מקור המקורב לחיזבאללה אמר לעיתון הצרפתי "לה-פיגרו" כי חצי שעה לפני מתקפת הטרור של 7 באוקטובר ביקש מנהיג חמאס יחיא סינוואר מאל-עארורי להודיע לנסראללה על המתקפה. לפי הדיווח הזה, אל-עארורי קיבל שיחת טלפון בבוקר של 7 באוקטובר, חצי שעה לפני המתקפה, אבל אין פירוש הדבר שהוא לא היה שותף לתכנון המתקפה. ב-2 בדצמבר אמר אל-עארורי בריאיון ל"אל-ג'זירה" כי המשא ומתן לשחרור החטופים הופסק והחטופים לא יוחלפו עד תום המלחמה.
אין ספק שאל-עארורי ידע שבסופו של דבר יחוסל, והוא לא הסתיר זאת בכל פעם שהתראיין לתקשורת הערבית. הוא היה ה"אדריכל" של מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, שהפך למנהיג חמאס הבולט ביותר ולרטוריקן הכריזמטי ביותר בהנהגת חמאס, שהקהל חיכה כל פעם מחדש לנאומים שלו, שסחפו במיוחד את הצעירים. אל-ערורי נחשב לאחד ה"מוחות" הבולטים בחמאס, ולקשר הישיר והאמין בין חמאס, חיזבאללה ואיראן.