ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה
(צילום: אלי מנדלבאום )

ראש הממשלה נפתלי בנט גינה בחריפות את השחתת קבר יוסף בשכם - והכריז בצהריים (ראשון) כי ישראל תדאג לשקם את המקום ולהגיע לפורעים הפלסטינים. "במהלך הלילה השחיתו פלסטינים את קבר יוסף", אמר בנט בישיבת הממשלה. "עשרות פורעים פלסטינים במסע חורבן פשוט השחיתו מקום קדוש עבורנו, היהודים. שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו חדרים במתחם, ראיתי את התמונות והזדעזעתי".
בנט ציין כי "אנחנו לא נשלים עם פגיעה כזאת, במקום קדוש לנו, ערב פסח, ונגיע לפורעים. אנחנו כמובן נדאג לבנות מחדש את מה שהם החריבו, כפי שאנחנו עושים תמיד".
1 צפייה בגלריה
קבר יוסף לאחר האירוע
קבר יוסף לאחר האירוע
ראש הממשלה נפתלי בנט והנזק לקבר יוסף בשכם
(צילום: יואב דודקביץ')
תיעוד: פלסטינים משחיתים את קבר יוסף בשכם

בעקבות הפשיטה של צה"ל על הכפר יעבד ופעילות המעצרים של לוחמי שייטת 13, אגוז וסיירת גולני בטול כרם ובמחנה הפליטים ג'נין, הכריז בנט כי "מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל מי שהיה לו קשר ישיר או עקיף לפיגועים. כוחותינו הצליחו לשים את ידם על המחבל מהפיגוע בדיזנגוף תוך כמה שעות וחיסלו אותו, אתמול והיום פעלנו בג'נין ומשעות הלילה אנו פועלים ביעבד, בית גידולו של המחבל שביצע את הרצח בבני ברק".

גל הטרור - כתבות נוספות

כמו כן, לאחר התקיפה שיוחסה אתמול לישראל בסוריה, אמר בנט כי "אנחנו פועלים במקביל גם בזירות אויב אחרות, קרובות ורחוקות, בלילה וביום, כדי לפגוע בשורשי הטרור. נגיע לכל מקום שנידרש בכל זמן כדי לגדוע את פעולות הטרור הללו". ראש הממשלה הוסיף כי "מדינת ישראל עלתה להתקפה. במהלך השבת קיימנו הערכות מצב, כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה פועלים מסביב לשעון כדי להשיב את הביטחון ולגדוע את גל הטרור הזה. אני חוזר ומבהיר - אין שום הגבלות על צה"ל, שב"כ ושאר כוחות הביטחון במלחמה נגד הטרור".
ראש הממשלה מבקר באיכילוב, אמש

ראש הממשלה התייחס מוקדם יותר גם לנרצחי הפיגוע בתל אביב, ואמר כי היום צפוי להיות יום קשה עם שלוש הלוויות. "הלב נשבר", אמר ראש הממשלה. "בשם כל השרים ובשם אזרחי ישראל כולם, אני מבקש למסור את תנחומינו העמוקים למשפחות. הלב שלנו פועם איתכן". בנט, שביקר אתמול בבית החולים איכילוב אצל ארבעת הפצועים המאושפזים, אמר כי "המסר שלהם היה דומה מאוד - תעשו מה שצריך כדי לנצח. ואכן, מדינת ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להתגבר על הטרור".