תיעוד התקיפה ברצועת עזה, הלילה
(צילום: דובר צה"ל)

בתגובה לשיגור הרקטה מעזה לשטח ישראל בשבת האחרונה, חיל האוויר תקף הלילה (בין ראשון לשני) אתר תת-קרקעי לייצור חומרי גלם רקטיים של חמאס במרכז הרצועה. זמן קצר לאחר תקיפת צה"ל, אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה, בשדרות וביישובים איבים וניר עם, ואחריה נשמעה אזעקה נוספת בקיבוץ רוחמה.
כשעה לאחר האזעקות, מדובר צה"ל נמסר כי זוהו ארבעה שיגורי רקטות קרקע-אוויר (נגד מטוסים) מהרצועה, שמתוכן שלוש התפוצצו באוויר ואחת נפלה בשטח פתוח. עוד נמסר כי כוחות צה"ל תקפו באמצעות טנקים עמדות צבאיות של חמאס בגבול הרצועה.
ראש העיר שדרות אלון דוידי התייחס לאירועים בתוכנית של שרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio: "עוד לילה שאנחנו חוזרים לתקופה של טפטופים ולא ברור מה המדיניות ומה רוצים - וזה לא טוב. התחושה שלי היא שהעסק מתחיל להתחמם".
לדבריו, "אני רוצה שצהל והממשלה פשוט יתחילו ליזום ולגרום לכך שהמחבלים ברצועת עזה יפחדו. נכון לעכשיו, מחבל שיורה טיל על מנת להרוג אזרי ישראלי יודע שאף אחד לא יהרוג אותו. יש חסינות למחבלים מעזה, יש חסינות לראשי הטרור - חמאס וג'יהאד".

3 צפייה בגלריה
תיעוד מתקיפת צה"ל הלילה בעזה
תיעוד מתקיפת צה"ל הלילה בעזה
תיעוד מתקיפת צה"ל הלילה בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מתקיפת צה"ל הלילה בעזה
תיעוד מתקיפת צה"ל הלילה בעזה
תיעוד מתקיפת צה"ל הלילה בעזה
(צילום: AFP)
מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה הלילה "מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס. ארגון הטרור נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה, והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".
כאמור, התקיפה מגיעה לאחר שבשבת אזעקת צבע אדום נשמעה בערב בקיבוץ נחל עוז שבמועצת שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר אז כי זוהה שיגור אחד מרצועת עזה, שיורט על ידי כיפת ברזל.
בשבוע שעבר נשמעה אזעקה ביישובי העוטף כשנורתה רקטה מהרצועה. גם באותו הלילה צה"ל תקף ברצועה אתר לייצור ואחסנת חומרי גלם, המשמשים את מערך ייצור הרקטות של חמאס, ואתר נוסף לייצור אמצעי לחימה של הארגון, שממוקמים במרכז הרצועה.