כוחות הביטחון פתחו הבוקר (שלישי) ב"מבצע לסיכול טרור" בג'נין, על פי הדיווחים הפלסטיניים נרשמו בעיר חילופי אש. מסתערבי מג"ב איו"ש פגעו בכ-30 מחבלים בהיתקלויות ממש עם תחילת הפעילות, והפלסטינים דיווחו על שבעה הרוגים.
מצה"ל נמסר כי "זוהו פגיעות בחמושים במרחב". משרד הבריאות הפלסטיני מצידו דיווח מלבד ההרוגים גם על תשעה פצועים, בהם שניים במצב קשה. הפלסטינים טענו כי בין ההרוגים ישנו גם הרופא אוסייד כמאל ג'בארין, שלטענתם נהרג בעת שהיה בדרכו לבית החולים הממשלתי, שם עבד כמומחה כירורגיה. בצה"ל בודקים את הטענה.
פעילות כוחות צה"ל בג'נין

עשרות רבות של לוחמים מצה"ל, מג"ב ויחידות מיוחדות נכנסו בבוקר למחנה הפליטים בג'נין. הפעילות החלה עם כוח מסוערב, ולאחר שהתמקם במחנה הגיעו כוחות צה"ל נוספים שהפתיעו את המחבלים ופתחו בחילופי האש. בשלב זה לא דווח על נפגעים בקרב הכוחות.
הפעולה בג'נין מגיעה בהמשך לחיסולו של אסלאם חמאייסה, מבכירי פעילי הטרור באיזור שסוכל בערב שבת, וביצע יחד עם המחבל אחמד ברכאת את הפיגוע בחרמש במאי אשתקד שבו נרצח מאיר תמרי. לאחר חיסולו הבינו במערכת הביטחון כי יש התארגנות נרחבת במחנה הפליטים של תשתיות טרור ואמצעי חבלה, בעקבותיה הוחלט על הפשיטה שמתרחבת למאות לוחמים, חיפוי אווירי באש ופעולה שתימשך ככל הנראה גם בימים הקרובים.
חמאייסה חוסל כאמור בסוף השבוע, בתקיפת מסוק קרב מסוג אפאצ'י ומטוס קרב על חמ"ל מבצעים של תשתית הטרור בג'נין. הפלסטינים דיווחו כי שמונה בני אדם נוספים נפצעו בתקיפה, וציינו כי חמאייסה הוא אחד המפקדים בחטיבת ג'נין של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.
בסופ"ש: הפצצת חמ"ל מבצעים בג'נין
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל ושב"כ ציינו כי התקיפה בוצעה "בהכוונה מודיעינית של שב"כ. במבנה הסתתרו מספר מחבלים מרכזיים, בהם מחבלים שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי בגזרת ג'נין וכן תכננו לממש פיגועים נוספים בתקופה הקרובה". בנוגע למבוקש שחוסל, הוסיפו: "חמאייסה הוא מבוקש מרכזי במחנה ג'נין שאחראי לשורה של פיגועים במרחב, בהם פיגוע הירי בחרמש שבו נרצח מאיר תמרי, ופיגוע נוסף בצומת אפס ביוני 2023 שבו נפצעו ישראלים.
"מדובר בתשתית טרור מסוכנת אשר סיכולה נועד להסיר איום מיידי הנשקף מהפעילים שעסקו בקידום פיגועים בגזרת ג'נין ובתוך שטחי ישראל", נמסר בהודעה המשותפת של צה"ל ושב"כ. "נמשיך לפעול לסיכול כל איום טרור כלפי אזרחי ישראל".