יום שביעי ברציפות עם יותר מ-2,000 מאומתים: 2,114 ישראלים אובחנו אתמול (ראשון) כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכל בוצעו כ-72 אלף בדיקות, ללא בדיקות סקר, ושיעור החיוביים בהן עמד על 2.95%, נמוך במעט מהנתון בשבת.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 385 חולי קורונה, 212 מהם במצב קשה. מדובר בעלייה של חולה אחד לעומת הנתון אתמול בבוקר. עם זאת, במספר המונשמים חלה עלייה וכעת מחוברים 42 חולי קורונה למכונות הנשמה.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה ברמב"ם. 10% מהנדבקים חזרו מחו"ל
(צילום: רויטרס)
201 מהמאובחנים אתמול, כלומר כ-10%, זוהו כחיוביים לקורונה במעברי הגבול. 73 מהם הגיעו מטורקיה, המוגדרת כמדינה עם רמת סיכון מירבית, 34 חזרו לארץ מיוון, 12 מארצות הברית, 11 מבולגריה ו-10 מגאורגיה. בנוסף אובחנו מאומתים לקורונה שחזרו מקפריסין, בריטניה, אוזבקיסטן, ספרד, איחוד האמירויות, אוקראינה, תאילנד, פינלנד, הולנד, קרואטיה, רומניה, איטליה, צרפת ומצרים.
עם העלייה בתחלואה גם מספר היישובים האדומים ממשיך לעלות. כיום מוגדרים 13 יישובים כאדומים. על פי דף הנתונים של משרד הבריאות היישובים הם: חצור הגלילית, עפולה, סכנין, חריש, כיסרא-סמיע, בת חפר, בית שאן, קריית מוצקין, נתיבות, בת ים, כפר ברא, אור עקיבא וכפר יונה. כמה יישובים קרובים מאוד להיות אדומים.
במשרד הבריאות מחלחלת ההבנה כי אם שיעורי התחלואה לא יתמתנו ומספר החולים המאושפזים בבתי החולים ימשיך לטפס – ישראל עלולה למצוא את עצמה תוך כמה שבועות בסגר. "לכולם זה ברור שאם לא נצליח להשתלט על הסיפור הזה, נלך לסגר", אמר אתמול בכיר במשרד הבריאות, בתום היום הראשון של מבצע החיסון השלישי. קיימת היתכנות שהסגר יתרחש בתקופת החגים, אך לא נקבע שהחגים הם המועד הספציפי להחלתו, אם יוטל.
מבצע החיסון השלישי: המתחסנים הראשונים, ואלו שחוששים
(צילום: שמוליק דודפור, משה מזרחי)

מנגד, גורמים אחרים במשרד הבריאות הכחישו שאופציית הסגר על השולחן. ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, הכחישה שהיא מקדמת בימים אלו מהלכים שיובילו לסגר.
במשרד הבריאות כבר סימנו את היעד הבא: ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" נודע שבישיבת הקבינט הקרובה, שמועדה טרם נקבע, יבקש המשרד להקשיח את התו הירוק ולהחיל אותו גם על ילדים עד גיל 12 – שמוחרגים ממנו כרגע, וכן להחיל אותו גם על מקומות בהם שוהים מתחת ל-100 איש. המשמעות: ילדים יצטרכו להציג תוצאות שליליות של בדיקות קורונה בכניסה לכלל האתרים שהכניסה אליהם מחייבת את התו – קניונים, מסעדות, בתי קולנוע וכו', וזאת מאחר שהם אינם מחוסנים.
2 צפייה בגלריה
מתחסנים במנה השלישית
מתחסנים במנה השלישית
מתחסנים במנה השלישית, אתמול
(צילום: מוטי קמחי )
העיר סכנין נכנסה לרשימת הערים האדומות החל משבת, בשל עלייה חדה בתחלואה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בעיר ישנם 116 חולים מאומתים, רובם הגדול - תושבים שחזרו מחו"ל, ומטורקיה במיוחד. בקרב החולים בעיר אין מאושפזים כלל.
נוסף על המאומתים שקיבלו תשובה חיובית בעיר ישנם 1,309 תושבים שנמצאים בבידוד, גם כאן מרבית המבודדים הם תושבים שחזרו מחו"ל ובעיקר מטורקיה ונדרשו לבידוד על פי ההנחיות. חג הקורבן שהחל ב-20 ביולי, בשילוב טיסות רבות לטורקיה, וגם עונת החתונות שנמצאת בשיאה - כל אלה הביאו לעלייה המשמעותית יחסית בכמות החולים ולהגדרתה של סכנין עיר אדומה.
בריטניה תתחיל לחסן את אזרחיה במנת חיסון שלישית נגד קורונה בתחילת חודש ספטמבר. כך פרסם "הטלגרף" הבריטי. החיסון יוצע ל-32 מיליון אזרחים בני 50 ומעלה ומדוכאי חיסון ב-2,000 בתי מרקחת ברחבי המדינה. על פי התוכנית, מדי שבוע יחוסנו בממוצע 2.5 מיליון תושבים החל ב-6 בספטמבר ועד לתחילת חודש דצמבר.