2 צפייה בגלריה
בני גנץ, גדעון סער
בני גנץ, גדעון סער
שר הביטחון גנץ ושר המשפטים סער
(צילום: יואב דודקביץ', עמית שאבי)
מועד הגשת הרשימות בבחירות לכנסת ה-25 עדיין רחוק, אולם חלק מהשחקנים הפוליטיים כבר חותרים לחיבורים. גישושים שהחלו כבר במערכת הבחירות הקודמת בין יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ ליו"ר תקווה חדשה ושר המשפטים גדעון סער למרוץ משותף לא הבשילו, אך כעת מסתמן שהשניים לקראת הבנות משמעותיות לרוץ יחד בבחירות הקרובות.
סער בכנס באילת: "אם לגוש נתניהו-חרדים לא יהיה 61, תהיה ממשלת אחדות לאומית רחבה שלא נשענת על הקצוות"
(צילום: לשכת רואי חשבון)
בימים האחרונים מתקיימות שיחות בין השניים ובין צוותים מטעמם במטרה לבנות את הרשימה. לפי השיחות שהתנהלו, גנץ יהיה זה שיוביל את הרשימה המאוחדת וסער יקבל את המקום השני. שיחות עדיין נערכות על מספר המקומות שתקבל תקווה חדשה בעשירייה הראשונה.
לפי הסקרים האחרונים, מרוץ של גנץ וסער יחד מביא תוצאה של יותר מכפול מכוחן המקורי של כל אחת מהמפלגות ולכן קיים אפקט חזק לחיבור. מטרת החיבור היא לייצר קרב תלת-ראשי מול שני המועמדים ששאפו למתכונת של ראש בראש: יו"ר האופוזיציה והליכוד ח"כ בנימין נתניהו וראש הממשלה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד.
2 צפייה בגלריה
לפיד ונתניהו
לפיד ונתניהו
לפיד ונתניהו
( צילום: יואב דודקביץ)
האצת השיחות קשורה בין היתר לכך שככל שהפרטים ייסגרו מוקדם יותר, כך ניתן יהיה לשפר עמדות מבחינת הצדדים ולהגיע להישג טוב לפני שחיבורים אחרים יעמדו על הפרק.
גם בסביבת גנץ וגם בסביבת סער מבהירים כבר עתה שלא יישבו בממשלה עתידית עם נתניהו. במקביל, השניים סבורים כי הם היחידים בגוש שמתנגד לנתניהו שיכולים להביא את המפלגות החרדיות לממשלה. על רקע הדברים נפגש היום סער עם שרי מפלגתו זאב אלקין ויפעת שאשא ביטון.