1 צפייה בגלריה
אברהם גרנט
אברהם גרנט
אברהם גרנט
(צילום: עמותת "ממעמקים" )
כמה נשים סיפרו הערב (יום ראשון) בתוכנית "חשיפה" של חיים אתגר שמאמן נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר אברהם גרנט הטריד אותן מינית. לפי התוכנית, גרנט (66), שהפך לשם מוכר בבית כל אוהד כדורגל בעולם בשנת 2007, כשהתמנה במפתיע למאמן צ'לסי האנגלית והגיע לגמר ליגת האלופות, הטריד נשים לאורך הקריירה שלו.
במהלך התוכנית הובאו עדויות מפי נשים שחשו מוטרדות על-ידי גרנט לאורך השנים ונפגעו מהתנהגותו. אחת הנשים שדיברה בתחקיר סיפרה כי במפגש שנערך בים השניים ביוזמתו הוא ניסה לנשק אותה ואף הניח את ידה על איבר מינו. נשים אחרות סיפרו כי גרנט העיר להן הערות מיניות במהלך העבודה מולן, דבר שהקשה על מערכות היחסים המקצועיות בינן לבינו.
כך למשל סיפרה אחת מהן שביוני 2021 הזמין אותה גרנט אליו לדירה. "הוא אמר לי 'תרגישי בנוח, תורידי בגדים', חשבתי שהוא צוחק. ישבתי רחוק ממנו, בקצה של הספה. הוא ביקש שאתקרב וניסה לחבק אותי, ממש תפס אותי ולא שחרר. הרגשתי חוסר נוחות, הוא שם את היד שלו על הירך שלי ואני זוכרת שמיד הזזתי את היד שלו. אחרי כמה שניות של שיחה, הוא תפס אותי בצוואר, כאילו חונק אותי, הסיט לי את הראש וניסה לנשק אותי בכוח. רעדתי ומיד אמרתי 'לא'". לדבריה, בשלב מסוים גרנט לקח את ידה והניח על איבר מינו - ולאחר שהזיזה את היד, עשה זאת שוב. בשלב זה הלכה לשירותים ובכתה. היא נשארה לישון בדירה, וכשקמה ראתה את איבר מינו של גרנט מעליה.
גם עיתונאיות שליוו את גרנט סיפרו שהוטרדו על-ידו, ופחדו להיחשף. אחת מהן אמרה שהייתה כתבת צעירה שגרנט הציע לה להיפגש כדי לסייע לה. הוא העיר לה, לדבריה, הערות לא נעימות - ובהמשך היה שולח לה הודעות מטרידות בשעות לילה מאוחרות. עדויות אחרות חשפו גם הן הודעות אובססיביות ומטרידות ששלח גרנט לנשים צעירות.
לאחת הנשים שהתעמתה עם גרנט בוואטסאפ, כך הוצג בתחקיר, כתב גרנט "צודקת" - ומחק לכאורה. בהודעה קולית שהקליט לאחר מכן הוא נשמע כשהוא לא מכחיש את הדברים. "אני לא נוהג לדבר על החיים הפרטיים שלי, לא מה אני עושה איתך עם אחרות ולא מה שעם אחרות איתך. אני בחור ששומר את החיים הפרטיים שלי לעצמי וגם מה שעשיתי איתך זה לעצמי", נשמע גרנט אומר.
לפני התחקיר פרסם אתגר פוסט שבו כתב: "התחקיר שישודר הערב בנוגע להתנהלותו של אברהם גרנט זה התחקיר המפרך והקשה ביותר שעבדתי עליו בשנים האחרונות. אישה אמיצה אחת החליטה לספר לי את הסיפור האישי שלה עם גרנט, והסיפור הזה לא היה עבורה זיכרון מאושר, וגם לא הייתה בו גאווה רבה. לאחר שהיא סיפרה על המפגש שלה עם גרנט, הסכר נפרץ. עוד ועוד עדויות הגיעו אליי, בהן גם אישה שסיפרה כי נפגעה מגרנט רק לפני שנה וחצי.
"העדויות של הנשים סיפרו את אותו סיפור. סיפור על המאמן הכול יכול, המקושר, שבקלות יכול להזניק קריירה, על איך ידע להשתמש במעמדו מול נשים צעירות שרחשו כלפיו הערכה רבה והיו זקוקות לעזרתו אך ניצל זאת ופגע בהן. מאז החלו להגיע אליי ואל המערכת לחצים רבים מסביבתו, האשמות ואיומי תביעה אישיים, טלפונים והודעות ממקורביו המכובדים והשמצות על הנשים המתלוננות. מכבש משפטי, בו יועצים בעלי מעמד מפעילים לחץ מסיבי שנרד מהסיפור אל מול דממה מפתיעה מצד רבים שבדרך כלל היו נותנים רוח גבית לתחקיר. אלו רק חיזקו את ההצדקה להוציא את הסיפור הזה אל האור".
גרנט עצמו מסר: "במשך כל שנות חיי האישיים והמקצועיים ראיתי לנגד עיניי מעל כל ההישגים וההצלחות חשיבות עליונה להישאר בן אדם לפעול ביושר ולתת כבוד לכל אישה ואיש באשר הם. אני איש של אנשים, איש של חברויות ולאורך השנים קיימתי קשרים עם נשים. בכל קשריי אלו השתדלתי מאוד לנהוג בכבוד ובחברות ומעולם לא התכוונתי לנהוג בחוסר הוגנות או לפגוע בצורה כלשהי באף אישה. מי שחשה אי נוחות או שנפגעה ממני, אני מצטער על כך ומתנצל מעומק ליבי".
רעייתו לשעבר, צופית גרנט, כתבה באינסטגרם: "אתה גאווה לאומית וגאווה משפחתית. היום זה היום שלהם. מחר האמת לאמיתה תצא. אני אוהבת אותך אברם".