השר לירושלים ומסורת, מאיר פרוש (יהדות התורה), שאותו הפקידה הממשלה על ניהול ההילולה במירון, סיפק אישורי כניסה חריגים לבני משפחתו להר - בזמן שעל רבבות רבות נאסר לעלות להר לאור המצב הביטחוני ומחשש לירי חיזבאללה. בני המשפחה שהו לצידו כל סוף השבוע, כולל בשבת.
תיעוד: האלימות המשטרתית במירון, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה, מתוך הרשתות החברתיות )

1 צפייה בגלריה
מאיר פרוש
מאיר פרוש
השר מאיר פרוש
(צילום: עמית שאבי)
לפי פרסום בחדשות כאן, לפרוש התלוו שני בניו, בתו ורעייתו. שני בניו - מאיר פרוש, ראש העיר אלעד לשעבר, ונוחי פרוש - נכנסו להר על תקן נהגים של אביהם. השנה, נזכיר, בשל ירי חיזבאללה, החליט פיקוד העורף לאסור חגיגה המונית בהר מירון. כפי שפורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" לראשונה, במסגרת ביטול ההילולה הגדולה, אלוף פיקוד העורף חתם על צו לסגירת השטח במרחב מירון - ותוקפו של הצו פג היום בשעה 12:00.
מתכונת ההילולה השנה הייתה חריגה ביחס לשנים קודמות. מדי שנה משקיעה הממשלה כסף רב במערך ניהול ההילולה, אך השנה הכספים - כ-10 מיליון שקל - עברו דווקא כדי להימנע מחגיגות המוניות, ולאבטחת 30 אנשים בלבד. ההילולה אכן התקיימה בנוכחות מצומצמת של 30 איש בלבד, שקיבלו מבעוד מועד אישורים ממשרדו של פרוש לשהות במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי. למרות זאת, למקום הגיעה קבוצת קנאים שהתפרעו והתעמתו עם המשטרה. אתמול פרצו להר אלפי בני אדם - והתעמתו גם כן עם המשטרה. כמה שוטרי מג"ב תועדו מפעילים אלימות קשה - ושניים מהם נחקרו במח"ש.
מלשכת השר פרוש נמסר בתגובה: "השר פרוש שהה במירון מספר ימים לפני ההילולה לצורך ניהולה, בעזרת צוותו ועובדי משרדו. אשתו ובתו סייעו לו בצרכיו האישיים במהלך שהותו. בניו שימשו כנהגי השר במשמרות סביב השעון, כפי שעושים זה שנים. הם לא נכחו באף אירוע פרטי, אלא רק סייעו לאביהם בתפקידו. השר עצמו לא השתתף באירועים פרטיים והיה במקום רק לצורך ניהול ההילולה. טענות על נוכחות משפחות בניו אינן נכונות. חשוב לציין: כל הפעילות נעשתה כחוק ובאישור הגורמים הרלוונטיים. מטרתו של השר פרוש הייתה למלא את תפקידו בצורה מיטבית ולאפשר את קיום ההילולה בצורה בטוחה ומסודרת".