מנהיג מפלגת החירות ההולנדית חירט ווילדרס הסיר אמש (יום חמישי) את מועמדותו של הישראלי-הולנדי גדעון (גידי) מרקוסזאואר, שיועד לתפקיד השר לענייני הגירה וסגן ראש הממשלה. הסיבה: השב"כ ההולנדי, ה-AIVD, הציג בפניו מידע שלפיו מרקוסזאואר חשוד שהיה תחת השפעה של המוסד הישראלי.
1 צפייה בגלריה
גדעון (גידי) מרקוסזאואר, סגן ראש ממשלת הולנד
גדעון (גידי) מרקוסזאואר, סגן ראש ממשלת הולנד
גדעון (גידי) מרקוסזאואר
החשדות הללו, נציין, היו ידועים עוד לפני כן. בשנת 2010 מרקוסזאואר פרש מהמקום ה-5 של מפלגת החירות לפרלמנט, לאחר ששר בממשלה הזהיר את וילדרס שמרקוסזאואר יהווה סיכון לשלמות הולנד. לפי השב"כ ההולנדי (AIVD), מרקוסזאואר העביר לכאורה מידע למעצמה זרה וקיים קשר עם שירות ביון זר. לפי פרסומים בהולנד, מדובר היה בישראל ובמוסד.
לאור זאת, לא ברור מה במידע שהוצג לווילדרס אתמול הוביל אותו לשינוי החלטתו למנות את הישראלי לשר וסגן רה"מ. "תוכן הפנייה שקיבלתי על מרקוסזאואר היה סיבה עבורי להסיר את מועמדותו", כתב. במקומו של הישראלי מונתה לתפקיד חברת הפרלמנט מרג'וליין פייבר.
מרקוסזאואר מסר בתגובה: "כשהכל מרגיש קפקאי, נראה שלטרוריסט ממוצע יש יותר זכויות מפוליטיקאי עם דעה נוקבת".
הישראלי-הולנדי בן ה-46, יליד תל אביב ובוגר האוניברסיטה העברית בירושלים, נחשב - כמו מנהיג מפלגתו - לציוני נלהב וידיד חם ואוהב של מדינת ישראל. בין היתר הוא היה פעיל שנים רבות בארגון שאחראי על אבטחת בתי הספר היהודיים, בתי הכנסת והמוסדות היהודיים בהולנד. בהקשר זה נעצר בשנת 2010 בגין החזקת נשק בלי רישיון, במהלך עבודות אבטחה על אירוע חגיגי לציון 60 שנה למדינת ישראל.