תיעוד הירי במסעדה בנצרת

כתב אישום הוגש אתמול (רביעי) לבית המשפט השלום בנצרת נגד צעיר בן 27 מאזור נצרת בגין סחיטה באיומים של בעל מסעדה באזור. מפרטי החקירה עולה כי בעל המסעדה נדרש לשלם חצי מיליון שקלים כ"דמי הרשמה" לפרוטקשן של עבריינים מכפר סמוך, והדרישה לוותה במקרי ירי לעבר המסעדה ובשיחות איום. הצעיר, שלפי הערכות המשטרה ניהל את ניסיון הפרוטקשן, כופר בכל סעיפי האישום שהוגש ע"י עו"ד בנימין משה, סגן בכיר לפרקליטת מחוז הצפון.
"ב-8 בנובמבר קיבלנו דיווח על ירי לעבר מסעדה באזור נצרת, ללא נפגעים", סיפר רפ"ק רותם דאי, קצין חקירות ומודיעין במשטרת נצרת. בעל המקום סיפר לשוטרים שהגיעו למסעדה שאין לו מושג למה ירו לעברו. "תפסנו את מצלמות האבטחה במקום וראינו שני אלמונים רעולי פנים נכנסים למסעדה בשעות הלילה המאוחרות, כשהמקום על סף סגירה. בזמן שאחד העובדים מטאטא את המקום, הם פונים אליו ויורים מספר יריות אזהרה לידו", הוסיף רפ"ק דאי. לפני הירי, האלמונים סטרו לעובד.
2 צפייה בגלריה
תיעוד האיומים על בעל המסעדה
תיעוד האיומים על בעל המסעדה
תיעוד: הבזק מהירי לעבר המסעדה
כחודש וחצי לאחר מכן, דובר ערבית שלא הזדהה התקשר לבעל המקום ודרש ממנו להכין תשלום של חצי מיליון שקלים. אחרי השיחה, הגיע בעל המסעדה למשטרה וסיפר על השיחה. החוקרים שיערו כי השיחה קשורה לירי לעבר המסעדה, והחלו בפעולות טכנולוגיות כדי לאתר את המקור שלה.
ב-19 בינואר התבצע ירי נוסף לעבר העסק, ושלושה ימים לאחר מכן בעל המקום קיבל שיחת איום שנייה, שבה שוב נדרש להעביר חצי מיליון שקלים. בתחילת חודש פברואר, קיבל בעל המסעדה שיחת איום שלישית. לאחר השיחה האחרונה, הצליחו החוקרים להצליב בין שאר השיחות ולאתר את הנאשם. הם תפסו שני מכשירי סלולר שהיו ברשותו שבאמצעותם בוצעו שיחות האיום לבעל המסעדה.
רפ"ק רותם דאירפ"ק רותם דאיצילום: דוברות המשטרה
הנאשם נעצר והחוקרים הצליחו לאסוף ראיות כדי להפלילו, בהן המכשירים הסלולריים שבמצעותן בוצעו השיחות. כמו כן, נאספו ממצאים טכנולוגיים שקושרים את הנאשם לעבירת הסחיטה באיומים.
"מאחר ובעל המסעדה לא שילם קודם לכן דמי חסות אז ניתן להגדיר את זה כדמי הרשמה לחסות של עבריינים. הסוחט יצא מתוך הנחה שמדובר במסעדה משגשגת ושבעל המקום יסכים לשלם את הסכום בתמורה לשקט", סיכמו במשטרה.