1 צפייה בגלריה
תינוק
תינוק
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המשטרה עצרה הלילה (בין חמישי לשישי) צעיר בן 25 מפתח תקווה, אב לתינוקת בת 8 חודשים, בחשד שהתעלל בה וגרם לה לחבלות חמורות. התינוקת הובאה לבית החולים שניידר בעיר בשל בעיה נשימתית, אלא שבבדיקה שנערכה לה נמצא כי היא סובלת מדימומים ומשברים פנימיים, גם בגפיים. לפי ההערכות, הדימומים שאותרו ברשתיות העיניים והשברים בגפיים, נגרמו בימים ובשבועות האחרונים.
אחרי אבחון הפגיעות בתינוקת הוזעקו לבית החולים שוטרים מתחנת פתח תקווה, שעצרו את האב. בדיון שהתקיים בעניינו בבית משפט השלום בפתח תקווה הוא שוחרר למעצר בית בן ארבעה ימים.
התינוקת שהתה ביום שני האחרון במעון בדרום הארץ, והאב, שנמצא בהליך גירושים עם האם, הביא אותה ואת אחיה לפתח תקווה. באחד מהביקורים שערכו השוטרים בבית האב במסגרת בדיקת המצב בעקבות הגירושים בינו לבין האם, התינוקת שהתה במעון - ולכן לא יכלו השוטרים לבחון את מצבה.
החשוד הכחיש בחקירתו את המיוחס לו, ובדיון בבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, טען סנגורו עו"ד ניצן ביילין המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית כי הילדים היו אצל פרודתו - והועברו אליו בשל אלימות מצידה.
השופט עודד מורנו קבע כי החשד הסביר אינו בעוצמה מספקת לצורך הארכת מעצר, ולכן שחרר את האב למעצר בית למשך ארבעה ימים, תוך איסור יצירת קשר עם האם ועם מי מהמעורבים למשך 30 ימים בערבויות כספיות.
עו"ד ניצן ביילין שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את האב: "מדובר באב מסור, שהזמין מד"א ברגע שהבחין שהילדה במצוקה. הוא נעצר בבית החולים כשהוא ליד מיטת בתו. בית המשפט, לאחר שעיין בחומרי החקירה ובמסמכים הרפואיים, קבע שאין חשד שמצדיק מעצר, וכי החבחלות הן ישנות מתקופה שהבת לא הייתה בחזקתו, על כן הורה על שחרורו. האב יוכל עכשיו לחזור להיות לצד בתו".