1 צפייה בגלריה
נאיל מוסטפא נרצח בעוספיה
נאיל מוסטפא נרצח בעוספיה
נאיל מוסטפא וזירת הרצח בעוספיה
(צילום: דוברות המשטרה)
סכסוך על שליטה בשוק ההלוואות בריבית הוביל לרציחתו של נאיף מוסטפא (41) בעוספיה בכרמל. היחידה המרכזית של מחוז חוף עצרה היום (ד') שני תושבים מהיישוב בחשד לרצח שאירע באוקטובר האחרון.
מוסטפא, ששרד חמישה חודשים לפני ההתנקשות פיצוץ מטען חבלה, הופתע בליל 21 באוקטובר מירי של אלמוני מטווח קצר. צוות של מגן דוד אדום קבע את מותו בזירה, ובתום הערכת מצב של המשטרה - הטיל אז מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר את החקירה על היחידה המרכזית.
שני החשודים במעורבות ברצח, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, נעצרו כאמור הבוקר. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים. מחר יובאו החשודים להארכת מעצר בבית משפט השלום בעכו.
בחודש מאי בשנה שעברה, מוסטפא נעצר בחשד לירי לעבר ביתו של עובד במועצה המקומית. אחרי ששוחרר, הוא נפצע כאמור קשה מפיצוץ מטען חבלה שהוצמד לרכבו.

שלוש שנות מאסר בגין אונס קבוצתי

מוסטפא ריצה בעבר שלוש שנות מאסר בגין מעורבותו באונס קבוצתי של סטודנטית מאוניברסיטת חיפה שאירע ב-1998 ביערות הכרמל. הסטודנטית, אז בת 22, סיפרה כי בעת שטיילה עם חברה באזור חורשת הארבעים, הגיעו למקום עשרה צעירים בכמה כלי רכב. שניים מהתוקפים הכו ואנסו אותה, בזמן ששניים אחרים ובכללם מוסטפא (אז בן 19) הכו את החבר והחזיקו בו כדי למנוע ממנו הגשת עזרה לקורבן.
השופטים - סלים ג'ובראן, יצחק דר ושושנה שטמר - קבעו בגזר הדין כי "המעשה שנעשה בזוג המתלוננים הוא מעשה נבלה. הנאשמים גילו דעות מסולפות, קשיות ואטימות לב, כאשר מצאו נערה מזדמנת, ועשו בגופה כאילו הפקר הוא". הם הרשיעו את מוסטפא באינוס בנסיבות מחמירות ובמעשים מגונים, וגזרו עליו כאמור שלוש שנות מאסר.