שבוע אחרי הודעת הפילוג שלו מהמחנה הממלכתי של בני גנץ, יו"ר תקווה חדשה-הימין הממלכתי גדעון סער מקיים ישיבת סיעה ראשונה - ובדבריו עם תחילתה הוא לא חזר בו מהאולטימטום שהציב ומדרישתו לכניסה לקבינט המלחמה.
"אנחנו מאמינים ביעדים השאפתניים שנקבעו בקבינט המלחמה, הם שאפתניים אבל ברי השגה", אמר השר סער. "בישיבות הקבינט אנחנו נאבקים על עמדותינו בנושאים קריטיים. לצערנו קצב הלחץ הצבאי ירד, בחודשים האחרונים לא הייתה התקדמות ברפיח או במחנות המרכז. לדשדוש יש השפעה על הזירה הצפונית. חלוף הזמן לא יועיל לנו בלשון המעטה".
(צילום: ערוץ כנסת)

לדבריו, "צה"ל עושה עבודה מדהימה אבל היינו צריכים להיות כבר במקום אחר, לפעול בקצב מהיר יותר ולהגביר לחץ על חמאס. יש לכך השפעה גם על היכולת לקדם עסקת חטופים".
"האמת חייבת להיאמר: מרכז הכובד במלחמה הזאת עבר מהקבינט הביטחוני, שהפך לסוג של פרלמנט, לקבינט המלחמה המצומצם", הוסיף סער. "בשבוע הראשון למלחמה תעדפתי את עצם הקמת ממשלת החירום על חברותי בקבינט המצומצם. בנסיבות השעה - אין לנו יותר את הפריבילגיה הזאת".
סער אמר כי הוא "תובע את האפשרות לנסות ולהשפיע על שינוי כיוון במלחמה, ולהשמיע את קולנו במוקד הניווט שלה. לא נוכל לוותר על כך. התואר לא מעניין אותי, אלא המהות. נכנסנו לממשלה לה התנגדנו רק עקב המלחמה ורק כדי להשפיע בעניין המלחמה. אם לא נוכל לעשות זאת – לא נוכל להיות בממשלה".
בתשובה לשאלה מהו הדד-ליין שאותו הציב לראש הממשלה בנימין נתניהו להיענות לדרישתו לכניסה לקבינט המלחמה, על רקע התנגדותו של גנץ שלו יש זכות וטו בעניין, אמר סער: "אמרתי 'ימים ספורים', וזו הגדרה שברורה לכל אחד. אינני רואה תועלת במריחת העניין".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מצטרף אף הוא לדרישה של סער, אך לא מאיים ביציאה מהממשלה לעומתו. "העמדה שלי מאוד ברורה, זה ידוע עוד לפני שסער הגיע והצטרף לממשלה. אנחנו בנינו כאן שותפות בממשלה, לא יכול להיות מצב שבו לא יאפשרו לי להיכנס לקבינט המלחמה", אמר השר - למרות שהיה חבר בממשלה כשקבינט המלחמה הוקם לפני יותר מחמישה חודשים.
"אני חושב שהדברים ברורים מאוד. צריך שיהיו בקבינט המלחמה אנשים שחושבים אחרת מהקונספציה. ראש הממשלה מכיר את עמדתי, אני מקווה ומאמין שהוא יפעל בהתאם לכך", סיכם.