כקילומטר של גדר מרעה בחוות בקר בגולן הושחת בעקבות אי הסכמה על קרקעות

בעלי חוות "חלב ודבש", גילו הבוקר (ראשון) שאלמונים השחיתו כקילומטר וחצי מהגדר המקיפה שטחי מרעה והסבו לה נזקים הנאמדים בעשרות אלפי שקלים. "זה נזק רציני והתחושה מאוד קשה", אמר בעל החווה. "אני כבר לא יודע מה לחשוב ולאן זה עוד יכול ללכת המלחמה שלהם בנו, זה כנראה לא ייגמר ואני מקווה לטוב". המשטרה פתחה בחקירה. אתמול, נתפס חבר כנופיה מטובא זנגריה, הטוענת לבעלות על שטחי חוות הבקר בפארק הירדן, כשהוא כורת וגונב עצים משמורת הטבע.
בשנה וחצי האחרונות, בעל החווה וחקלאים נוספים באזור סובלים מנוכחותם של עבריינים, תושבי טובא זנגריה, המחזיקים בעדרי בקר וטוענים לבעלות על השטח, ממנו סולקו בצו בית משפט לפני כשנה. לאחר סילוקם, השטח הוחכר לבעל החווה כיום.
3 צפייה בגלריה
הנזק לגדר
הנזק לגדר
הנזק לגדר. "תיצפתו וחיכו שנעזוב"
הוונדליזם הלילה הוא המשך לסדרת התנכלויות וניסיונות פגיעה חוזרים ונשנים. "עד חצות סיירנו ברחבי המרעה יחד עם שוטרי מג"ב. כנראה האנשים שפגעו בגדרות תיצפתו וחיכו שנעזוב", סיפר החקלאי. המשחיתים לכאורה שמוכרים למשטרה מטרידים את תושבי המקום ללא הפסקה ואינם נשמעים לחוק.
"אתמול בצהריים תפסנו על חם את אחד מהם גונב עצים והוא איים עלינו. לא עברו כמה שעות וחטפנו מהם", הוסיף בעל החווה. ארגון "השומר החדש" המלווה את החקלאי עדכן כי "הוזמנה משטרה, והמקרה בחקירה. אנו בקשר עם החקלאי ונמשיך לסייע בכל דרך שתתאפשר".
העימות בין העבריינים לבעל החווה

לפני כשבועיים ארבעה תושבי טובא זנגריה עוכבו לחקירה בחשד שאיימו בגרזן על בעל חוות הבקר שתפס אותם פולשים לשטחו. העצור, מוחמד פאחר, תועד בסרטון כשהוא אוחז בגרזן ומנסה לתקוף את העובדים. "בנס הצלחנו לעצור אותו לפני שהוריד לאחד מהחקלאים שלנו את הגרזן על הראש", סיפר בעל החווה.
כמה ימים לאחר מכן המשטרה דרשה מהחקלאי למסור את אקדחו האישי בעקבות תלונה על איומים שהגיש נגדו פאחר. קצין המשטרה דרש מהחקלאי להגיע לחקירה עם אקדחו ורישיון הנשק ולדברי החקלאי הבהיר כי עליו "למסור את נשקו". בעל החווה אמר כי "פשוט אין לי מילים, אני המום ולא מתכוון להגיע. זו ההגנה המינימלית שאנחנו זכאים לה, הגנה עצמית. אנחנו נשארים פשוט מופקרים מול המציאות שנהיית קשה יותר ויותר". בעקבות התערבות ynet נשקו לא נלקח ממנו.
3 צפייה בגלריה
מאבק על הקרקע בדרום הגולן
מאבק על הקרקע בדרום הגולן
מאבק על הקרקע בדרום הגולן. "בוקר חדש, התחילה מלחמה"
3 צפייה בגלריה
איום ברצח על שטחי החקלאות בגליל
איום ברצח על שטחי החקלאות בגליל
המכתב ומטען הדמה שאותרו בכניסה לשטח המרעה
לפני כחודש, הניחו עבריינים מטען דמה ומכתב איום על אחת הגדרות בחווה בפארק הירדן. לפני כשנה, הם עקרו ושברו מאות עצי מנגו צעירים. גם אז, הם השאירו מכתב איום ובו כתבו: "בוקר חדש, התחילה המלחמה". בתגובה אמר בעל החווה ל-ynet: "כמונו חווים מאבקים כאלו עוד עשרות חקלאים בגליל, כולל שכנים שלנו שמוותרים ונוטשים את האדמה שעבדו עליה כל כך הרבה שנים. הכול בגלל אותם עבריינים שחוזרים שוב ושוב על אותם טריקים ועושים טרור כדי שנעזוב את השטח. לצערנו, הם מצליחים בכך בחלק מהמקרים, וכבר שני עשורים שהם משתלטים על עוד ועוד שטחים". כמה שבועות לאחר מכן, ירו אלמונים לעבר בעל החווה.
"הם מצפצפים על כולם ועושים כל מה שהם יכולים כדי שאנחנו נפחד ולא נהיה פה. זה לא נורמלי", אמר אז בתסכול בעל החווה, שחושש מפרסום שמו. לדבריו, "בכל פעם שאני חושב שהעניינים נרגעים, הם מנסים מחדש לפגוע בנו כדי שניתן להם להשתלט על השטח". במסגרת אותו סכסוך, הוצתו בחודש יולי כ-2,000 דונם של שטחים ועשרות כוורות הועלו באש בשריפה שבערה שקרוב ליממה.