סרטון השיימינג שהופץ
(מתוך הרשתות החברתיות)

פיצויים בעקבות השיימינג: רס"מ בני כהן (36), שוטר זה 14 שנים במחוז צפון של המשטרה, ניצח בבית המשפט בתביעה שהגיש נגד צעיר מנצרת שבייש אותו ברחובות העיר וברשתות החברתיות. השופט דניאל קירס, מבית משפט השלום בנצרת, פסק לטובת רס"מ כהן פיצוי בגובה 35,000 שקל.
"זו הפעם הראשונה בחיים שלי שאני תובע אדם אחר, זה היה בלתי נסבל, ממש שיא השיאים", סיפר רס"מ כהן על המקרה. "סיירתי ברחובות נצרת בפעילות אכיפה שגרתית כשהבחנתי ברכב שעושה 'צלחות' באזור המשביר בשעות הצהריים. סימנתי לו לעצור וזיהיתי את הנהג מאירועים קודמים".
2 צפייה בגלריה
הרכב שהושחת
הרכב שהושחת
"בלתי נסבל, ממש שיא השיאים". מתוך הסרטון
(מתוך הרשתות החברתיות)
2 צפייה בגלריה
הרכב שהושחת
הרכב שהושחת
(מתוך הרשתות החברתיות)
"הוא עצר, והודעתי לו שהוא יקבל הזמנה לבית המשפט על התפרעות בכביש", המשיך כהן לתאר בשיחה עם ynet. "בדקתי את רכבו והורדתי את הרכב מהכביש בגלל ליקויי בטיחות, בנוסף לדוח שנרשם לו בסך אלף שקלים. הוא קצת השתולל במקום וביקשתי סיוע מהתחנה. ניידת בילוש הגיעה למקום והוא איים לעשות בלאגן, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות".
"יממה לאחר מכן, הייתי בבית, לפני משמרת לילה. אשתי שואלת אותי 'מה עשית?', ועניתי לה 'אני לא יודע, שום דבר מיוחד'. היא הראתה לי סרטון שקיבלה מאדם אחר מנצרת, שפורסם בפייסבוק, שמישהו אמר בו 'בני כהן הומו, ובני כהן על הזין'. בהתחלה לא ידעתי במי מדובר כי הפנים היו מוסתרות", סיפר השוטר, "לאחר מכן קיבלתי את הסרטון עם פנים גלויות, ומיד הבנתי שזו הנקמה של הבחור שנתתי לו דוח, פניתי מיד למפקדים שלי במשטרת נצרת, הגשתי תלונה והנהג נעצר".
עו"ד עזרי זלינגרעו"ד עזרי זלינגר
מהבדיקה של משטרת נצרת עולה כי הצעיר כתב על רכב בעברית את אותן אמירות, נסע ברחובות נצרת, תיעד את הנסיעה והעלה לרשתות החברתיות. "הסרטון קיבל עוד ועוד צפיות. כמה ימים לאחר מכן, תוך כדי פעילות, אדם נוסף העליב אותי. החלטתי לתבוע את מי שעשה לי שיימינג, כך שכל מי שפוגע ומעליב עובד ציבור צריך לקחת בחשבון שיתבעו אותו. דמם של השוטרים לא הפקר, וגם לא שמנו הטוב", סיכם כהן, שיוצג בתיק על ידי עו"ד עזרי זלינגר.