יהונתן דויטש ז"ל, שנרצח בפיגוע בבקעת הירדן לפני כשבוע, היה בתקופת ההכנות לחתונה עם בת זוגו אמונה. דויטש, שהיה בן 23 במותו, ציין רק לפני כחודשיים את מסיבת האירוסין בערב חגיגי, שם אמר לאורחיו כי הוא חש קשר בין המלחמה שבה לחם בעזה והקרבות ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר שבהם לקח חלק – לבין בניית הבית עליו חלם עם בת זוגו.
דבריו של יהונתן דויטש ז"ל, במסיבת האירוסין חודשיים לפני שנרצח

בדרשה שנשא במסיבת האירוסין אמר דויטש, שלמד בישיבת ההסדר הר עציון: "מלחמה זה החלק הקל. האירועים הכבדים זה החלק הקל. מה שבסוף קונה ארץ, קונה מדינה, קונה עם – זה העוד בית, עוד משפחה ועוד מעשים קטנים שאנחנו מקיימים, שגרת חיים. זה בסוף מה שבונה ארץ. בדבר הזה אני מרגיש שיש לי זכות ענקית, להצטרף. אני באמת מאמין שזה לא רק חלק, בנוסף למלחמה שאנחנו עושים עכשיו – אלא זאת ה-מלחמה. זה בסוף מה שגורם לנו לגור בארץ הזאת, לבנות פה מדינה מצליחה, משגשגת".
דויטש, תושב בית שאן, נרצח ביום ראשון בשבוע שעבר בירי לעבר רכבו כשנסע באזור צומת מחולה, בכביש 90 בבקעת הירדן. מהירי שבוצע על ידי מחבלים מרכב חולף נפצע קל מרסיסים נהג נוסף. המחבלים נמלטו. שלשום הודיע צה"ל כי חיסל בהפצצה מהאוויר בג'נין שני מחבלי חמאס שתכננו את הפיגוע בבקעה, לצד שני מחבלים נוספים.
2 צפייה בגלריה
יהונתן דויטש עם ארוסתו אמונה
יהונתן דויטש עם ארוסתו אמונה
יהונתן דויטש ז"ל עם ארוסתו אמונה
2 צפייה בגלריה
חשד לפיגוע ירי בבקעת הירדן סמוך ליישוב מחולה
חשד לפיגוע ירי בבקעת הירדן סמוך ליישוב מחולה
זירת הפיגוע בבקעת הירדן, בשבוע שעבר
דויטש נרצח כשהיה בדרכו לבת זוגו, שמתגוררת ביישוב עפרה. הוא עצמו למד בישיבה התיכונית בבית שאן, הדריך בבני עקיבא, והתנדב רבות בעיר. לפני כמה שבועות השתחרר משירות קרבי כלוחם ביחידת מגלן.
בהלווייתו בשבוע שעבר נפרדה ממנו ארוסתו אמונה, וספדה לו: "כמה רבים האנשים שהיו במעמד הזה. אחרי תשעה חודשים שבהם הצלחת לחזור בשלום, כל הזמן חיכיתי לעדכונים ממך. הנה, רק לפני כמה ימים השתחררת, החלטת לנשום לרווחה, ובדרך אליי הביתה הגיעו מחבלים ולקחו לנו אותך, כיבו לנו את האור. כל מה שעולה לי בראש זה – למה? למה הקדוש ברוך הוא לקח לי אותך?".
הלווייתו של יהונתן דויטש ז"ל

שחף מושקוביץ, תושבת ניר עוז שיהונתן חילץ אותה מביתה אחרי שניצלה ממתקפת המחבלים בקיבוץ ב-7 באוקטובר, ספדה גם היא בהלוויה: "בלילה שבין 7 ל-8 באוקטובר, המילים הראשונות של יהונתן שזכיתי לשמוע לאחר 20 שעות בממ"ד היו: 'קוראים לי יהונתן ובאתי לחלץ אותך'. זוכרת איך חודשים אחר כך צחקנו שחשבתי שאתה מחבל. 'הייתי חושב אותו הדבר', ענית. בחור צעיר וכל כך בוגר. אמרתי לך שאני דואגת לכם, וענית שאתה דואג לנו. כשנפרדנו באותו רגע לפני שחזרתם להילחם, נתת לי שרשרת מגן דוד והבטחת שהיא תשמור עליי".