בתמונה של הרמטכ"ל הרצי הלוי, שהופצה מטעם דובר צה"ל הערב (ראשון) לאחר התקיפה המשמעותית בתימן, ניתן להבחין ב"עץ הבכירים" שעל הכוונת של ישראל בשתי זירות - חיזבאללה בלבנון וחמאס ברצועת עזה. על פרצופו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, מוצב סימן שאלה.
2 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל בהערכת מצב בזמן התקיפה בתימן עם חברי פורום המטה הכללי
הרמטכ״ל בהערכת מצב בזמן התקיפה בתימן עם חברי פורום המטה הכללי
הרמטכ"ל בהערכת מצב בזמן התקיפה בתימן עם חברי פורום המטה הכללי
(צילום: דובר צה"ל)
בישראל, כידוע, בוחנים בשבועות האחרונים מה מצבו של מנהיג חמאס, שמוגדר מנותק קשר - ומונה לפני כחודש וחצי גם לראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, אחרי חיסולו של איסמעיל הנייה בטהרן, בפעולה שמיוחסת לישראל לפי פרסומים זרים.
ל-ynet נודע כי לפני מספר שבועות הפציצה ישראל מתחם מנהרות אחרי שעלו חשדות כי מנהיג חמאס סינוואר נמצא שם. סינוואר, חי או מת, לא אותר במנהרות בסריקות צה"ל שנערכו שם לאחר מכן. מאז אותה הפצצה סינוואר מנותק קשר, לפחות לפי הידוע לישראל. מאותה התקיפה הוא גם לא הופיע מחדש.
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
"אחרי חיסול נסראללה שינה מנהיג חמאס את מיקומו בעזה". סינוואר
(צילום: AP)
במערכת הביטחון הדגישו כי אין מידע התומך בכך שסינוואר נפגע או שאינו בין החיים. הם ציינו עוד כי כלל לא בוצעו לאחרונה תקיפות יזומות באזורים שבהם הייתה אינדיקציה לנוכחותו. צה"ל מסר בנוסף כי "אין בידינו מידע שמאשר או מפריך את העניין".
בישראל אומנם מגדירים את סינוואר מנותק קשר, וגם על גורלו - כך עלה הערב מתמונת הרמטכ"ל - מוצב סימן שאלה אחד גדול, תרתי משמע, אך ברשת "אל-ערביה" הסעודית דווקא נטען אתמול כי אחרי חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שינה סינוואר את מיקומו בעזה. עוד דיווחה הרשת כי בימים האחרונים שינה חמאס את מעגלי האבטחה של מנהיג ארגון הטרור ברצועה.
לפי גורמים שדיברו עם "אל-ערביה", מנהיגי חמאס מעוניינים שכל הפסקת אש עתידית תבטיח שהם לא ייפגעו, וכי סינוואר ומפקדי חמאס בעזה החליטו לעצור את התנועות אחרי חיסול נסראללה. כאמצעי זהירות נוסף חמאס החליט לעצור פגישות של ארגון הטרור בלבנון בתקופה הקרובה. עוד צוין בדיווח כי גם בכירים בג'יהאד האיסלאמי החליטו לעצור את התנועות והפגישות בלבנון. באותו הקשר, חמאס מגביל את התקשורת בתוך ארגון הטרור להתכתבות בלבד, כדי למנוע אפשרות ליירוט שיחות או איתור מיקומים.