2 צפייה בגלריה
יצחק חוואס החשוד ברצח אשתו בת ה-76 ולטינה חוואס
יצחק חוואס החשוד ברצח אשתו בת ה-76 ולטינה חוואס
איזיה (יצחק) חוואס
(צילום: יריב כץ)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד איזיה (יצחק) חוואס, תושב רחובות בן 88, בגין רצח אשתו, ולנטינה חוואס בת ה-76, בסלון דירתם ברחוב הרצל בעיר. הרקע למעשה עדיין לא ברור. בני הזוג היו נשואים יותר מ-50 שנה.
בדיון היום בבית המשפט הוארך מעצרו של הנאשם עד להחלטה אחרת בעניינו, ובינתיים הוא יופנה לבדיקה פסיכאטרית כדי לבדוק את כשירותו בעת המעשה, ואת אחריותו לעמוד לדין.
זירת הרצח ברחובות
(צילום: עידו ארז)

לפי כתב האישום, בערב או בלילה שבין הימים שלישי לרביעי, ב-12-11 באפריל, הכה חוואס את אשתו בראשה בסלון ביתם באמצעות כלי עבודה - ככל הנראה פטיש ומברג - עד שגרם למותה. לאחר מכן הוא שטף ידיים, הסליק את כלי העבודה במקלחת, השליך את חולצותיו לכביסה ולבש חולצה חדשה. במהלך הלילה לחץ הנאשם על לחצן המצוקה שמחובר למוקד "נטלי" וביקש סיוע כי הוא סובל מכאבים. כתב האישום מתאר כי האירוע התרחש בטווח השעות שבין 18:30 עד 03:00 בלילה, וב-03:08 לחץ חוואס על לחצן המצוקה.
במהלך ימי מעצרו אמר הקשיש ניצול השואה כי הוא לא רצח את אשתו. "אהבתי אותה, לא נגעתי בה", הסביר לבתו, שתמכה בגרסתו. בתו ציינה כי "אין מצב שהוא רצח את אמא. אמא הייתה כל עולמו". נכדו של חוואס הוסיף: "הוא לא שומע ולא רואה, סבתא הייתה העיניים והאוזניים שלו".
2 צפייה בגלריה
חשד לרצח ברחובות אישה נמצאה ללא רוח חיים בדירתה בעלה נעצר
חשד לרצח ברחובות אישה נמצאה ללא רוח חיים בדירתה בעלה נעצר
מחוץ לזירת הרצח ברחובות בחודש שעבר
(צילום: סיון חילאי)
לפי הראיות, על חולצותיו של חוואס שאותרו בחדר הכביסה היו כתמי דם של אשתו, ולפי הראיות חולצות אלו שייכות לו. גם על שיערו נמצאו כתמי דם. לפי הגרסה שמסר בחקירתו, בשום שלב הוא לא התקרב למנוחה, ולכן הדם על החולצות ועל שיערו הוא שקושר אותו למעשה. בנוסף, אין אינדיקציה לכניסת אדם זר לבית - לא סימני פריצה ולא תיעוד במצלמות האבטחה. כשהתקשר למוקד "נטלי", טען חוואס בכזב, לפי הפרקליטות, כי אשתו שיכורה וישנה וכי הוא הוכה, וצעק בשמה לעזרה פעמים רבות. השכנים טענו כי לא שמעו דבר חריג באותו לילה.
עורכות הדין מירי אדוט ואנה שכטמן קוגלר מהסניגוריה הציבורית מסרו: "מדובר בטרגדיה משפחתית קשה. הקשיש, ניצול שואה שסובל מדימנציה, נמצא במצב בריאותי ונפשי קשה ומכחיש בתוקף שגרם למותה של אשתו. מעולם לא הייתה אלימות בבית והם חיו באהבה גדולה 50 שנה. גם כתב האישום לא מייחס לו כל מניע לפגיעה במנוחה. משפחת הקשיש מתקשה להשלים עם האובדן הכואב של המנוחה ועם החשדות נגד האב, וליוותה אותו לאורך כל הדיונים המשפטיים. טרם קיבלנו את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נציג את טענותינו בפני בית המשפט".