אחרי לילה לא שקט נוסף שעבר על יישובי הצפון, כשהמטח הלילי הכבד לצפת הלילה (שבין חמישי לשישי) הפר את מנוחתם של התושבים, נמשכה היום האש מלבנון לעבר היישוב. גם בראש פינה הופעלה אזעקה, שם זוהתה פגיעה ישירה של כטב"ם במבנה, לאחר שתועד טס בגובה נמוך. בינתיים, נמשכת הפארסה סביב הפרויקטור: אליעזר (צ'ייני) מרום, שצפוי לסיים בקרוב את תפקידו ומי שאמון לסייע ליישובי קו העימות, סייר שלשום דווקא בכרמיאל שבה התגורר בעבר - ועורר את זעמם של ראשי הרשויות ביישובים המפונים.
האזעקות באזור ראש פינה

3 צפייה בגלריה
אזעקה בראש פינה
אזעקה בראש פינה
כטב"ם באזור ראש פינה
3 צפייה בגלריה
השריפה ביער ביריה בעקבות הירי
השריפה ביער ביריה בעקבות הירי
השריפה ביער ביריה בעקבות הירי, הלילה
(צילום: כב"ה צפון)
האזעקות בצהריים החלו בשעה 12:36 באזור אצבע הגליל, נמשכו עם התרעות על חדירת כלי טיס עוין ליד ראש פינה, צפת ואזור הכינרת בשעה 13:03, והופעלו שוב בשעה 14:23 ביישובים בגליל המערבי והעליון. כאמור, זוהתה פגיעה של כטב"ם שתועד טס נמוך, סמוך לראש פינה. דובר צה"ל עדכן בהמשך כי זוהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון ונפלה במרחב הגליל העליון. באזור זרעית ושומרה, כך נמסר, "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון".
אחרי הפגיעה באזור ראש פינה, חיזבאללה לקח אחריות על "תקיפה אווירית בבסיס פילון" באמצעות נחילי כטב"מים ששוגרו לעבר הגליל העליון. באזעקות שהופעלו בהמשך ביישובים בגליל המערבי והעליון - ערב אל עראמשה, זרעית, שומרה, יפתח, מבואות חרמון, רמות נפתלי ולב החולה - דווח על נפילות בשטחים פתוחים באזור, ויירוט של כטב"ם.
האזעקות בצפת הלילה תפסו עשרות מתפללים שהיו בקברו של בניהו בן יהוידע בעיר, אליו הם מגיעים בחודש אלול לאמירת תפילת "סליחות". המתפללים תיעדו את מופע היירוטים המסוכן שבו חזו, מבלי ששמעו אזעקות באזור. "כמו בכל לילה הגענו לקבר של הצדיק, שר הצבא של שלמה המלך", סיפר אבי נימני, תושב המושב ביריה הסמוך.
לדבריו, "שלחו לנו הודעה זמן קצר קודם לכן שמי שגר ביישובי מרום הגליל וביריה להיזהר. אבל אנחנו כבר התרגלנו, אנחנו כבר חיים את זה, לא משהו חדש". נימני סיפר כי "המקום היה עמוס מתפללים ולא שמענו אזעקה, ופתאום התחילו היירוטים וכולם רצו לתוך מבנה הקבר ונשכבו על הרצפה. התחילו פיצוצים אדירים ונפל החשמל. מהר מאוד הבנו כי ממש 50 מטר מאיתנו פגע אחד הטילים. הגיעו משטרה ואמבולנסים, וביקשו מאתנו לפנות את הרכבים מהאזור. זה היה נס".
נימני, כמו מאות אלפי תושבי הצפון, מרגיש כי הם ביטחונם הפך הפקר. "אני מבין שאנחנו צריכים לבקש סליחה מתושבי שדרות והדרום, כי זה ששתקנו זו בושה וחרפה. אני כואב כל כך שלא סייענו להם לדרוש את הביטחון שמגיע לכל אזרח במדינה הזאת", הסביר נימני.
הוא שיתף בתסכול כי "אנחנו חיים במציאות הזאת עוד מעט שנה וזה לא חיים. צריך לצאת מהתפיסה הזאת שאם שקט בתל אביב או שקט במקום אחר, אז הכול בסדר. כל הממשלה הזאת היו בכנסת בזמן שבשדרות התרגלו לחיות במלחמה. נגמר הסיפור הזה. ילד בשדרות ובצפת ובתל אביב לא יכול לחיות בחרדות. כל דלת שנסגרת ורכב מרעיש מקפיץ פה את הלב של כולם".
3 צפייה בגלריה
 פרויקטור שיקום הצפון אלוף במיל' אליעזר (צ’ייני) מרום עם ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי
 פרויקטור שיקום הצפון אלוף במיל' אליעזר (צ’ייני) מרום עם ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי
קונינסקי ומרום במהלך פגישתם, שלשום. "לא יודעים איפה זה הצפון"
(צילום: דוברות עיריית כרמיאל)

הסיור של פרויקטור בצפון - ביישוב שלא נמצא באחריותו

בתוך כך, הפרויקטור אליעזר (צ'ייני) מרום, שצפוי לסיים את תפקידו בקרוב, סייר שלשום בכרמיאל, בעיר שבה התגורר במשך שלושה עשורים, במקום להתמקד ביישובים שזקוקים לו. ראשי רשויות בקו העימות זעמו על התנהלותו. "הוא עוד לא התחיל אפילו לטפל ולהביא תוצאות ליישובים המפונים שמחכים לתקציבים, אז מה לעזאזל הוא עושה בכרמיאל?", אמר ל-ynet ראש רשות מאחד מיישובי קו העימות.
לדבריו, "נמאס כבר מהפארסה הזאת והמינויים – אנחנו לא צריכים פרויקטור ולא צריכים עוד בעלי תפקידים, אלא שהממשלה תכיר סוף סוף במה שקורה כאן ותתגייס כדי לעצור את החורבן פה". ביקורו הרשמי של צ'ייני בכרמיאל התקיים ביום שלישי, אך ההודעה לעיתונות יצאה רק אתמול. הוא קיים אז פגישת עבודה עם ראש העיר משה קונינסקי וסקר בפניו את הפעילויות שהוא מתכנן להוביל במטה שבראשותו - על אף שבמשרד ראש הממשלה הבהירו לו כי הם אינם מרוצים מתפקודו, וכפי שחשפנו ב-ynet - אף החלו בחיפושים אחר מחליף.
הפרויקטור צ'ייני, שכרמיאל אינה נמצאת במנדט היישובים שהוטל עליו לדאוג להם, ביקש מראש העירייה קונינסקי להגיש במהלך הימים הקרובים מתווה שיציג את צרכי העיר והבטיח כי ידאג לקידומה. "אני מכיר היטב את העיר כרמיאל שבה התגוררתי במשך כ-30 שנה ושבה גדלו ילדיי", מסר צ'ייני. הוא התחייב בפגישה כי "כרמיאל ופיתוחה, למרות שאינה במנדט שלי, תעלה בדיונים כעיר מרכזית בגליל וכמרכז כלכלי ותעסוקתי לתושבי הצפון".
קונינסקי, מצידו, הציג בפני צ'ייני שורה ארוכה של צרכים שהוא זקוק להם מהממשלה כדי לחזק את כרמיאל באמצעות עידוד הגירה לעיר ולהגדלת המשאבים הממשלתיים, יצירת מקומות עבודה נוספים בעיר ומתן תמריצים שונים, ושדרוג הטבת המס לתושבים. קונינסקי הודה לצ'ייני על חיבתו לעיר ואמר כי הוא משוכנע שצ'ייני "יסייע לעיר על הצד הטוב ביותר".
בעוד צ'ייני משדר "עסקים כרגיל" ומסרב להתייחס למשבר האמון של ראש הממשלה נתניהו ואנשי משרדו עמו, הוא הבהיר למקורביו ולראשי הרשויות בקו העימות כי הוא אינו מתכוון להיכנע ולא יפנה את מקומו. הוא סיפר להם כי במשרד ראש הממשלה, לאחר שחתמו איתו חוזה, לא מסוגלים "להזיז אותו" מהתפקיד, והבהיר כי הוא לא רואה במנכ"ל המשרד כמנהלו מאחר והצליח לקבל משכורת במעמד מנכ"ל משרד ממשלתי.
לדברי גורמים בכירים ששוחחו עמו, צ'ייני טען כי הוא תקוע כמו "מסמר ללא ראש" במנהלת השיקום הצפונית שהקמתה עוד לא הושלמה. ביום ראשון צפוי צ'ייני לפגוש את מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי בלשכתו בירושלים, והשניים ינסו לפתור את המשבר, שמהווה מסמר נוסף בארון הקבורה של עתידו של חבל הצפון הנתון תחת אש זה קרוב לשנה.
תושב קריית שמונה רן גולן, מחברי "לובי 1707", התארגנות אזרחית המייצגת 80 אלף ממפוני הצפון, אמר: "היה ברור מההתחלה שהמנהלת הזו היא סידור עבודה לכל מיני מקורבים. אם הם עכשיו דואגים לכרמיאל, שעד היום אני חושב שלמזלם אפילו אזעקה אחת לא הייתה להם, זה נשמע כמו בדיחה עצובה. או שהם לא יודעים איפה זה הצפון או שזו פשוט מנהלת להעביר בה כספים לחברים".