מחאת חרדים בירושלים, הערב
(צילום: חיים גולדיטש, זאב וידבסקי - חדשות כל העולם, דוברות המשטרה)

בעקבות טענות על אלימות משטרתית כלפי מפגינים חרדים בירושלים הערב (ראשון), השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה למפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי וביקש ממנו "לבדוק את הנושא ולקבל פרטים על האירוע ותמונת מצב מלאה". מפגין נפצע באורח קל מפגיעת פרש וטופל במקום.
כ-400 חרדים קיצונים הפגינו הערב ברחוב מלכי ישראל בשכונת גאולה בבירה בעקבות התנגדותם למכירת טלפונים לא כשרים בחנות סלולר באזור. מהמשטרה נמסר כי כמה מפגינים ריססו גז פלפל והשליכו ביצים וחפצים לעבר הכוחות. המשטרה פיזרה את המפגינים, והוסיפה כי כמה מהם ניסו לפגוע בחנות, תוך דחיפת שוטרים.
2 צפייה בגלריה
מחאת החרדים בירושלים נגד חנות סלולר שלא עומדת בתנאי ההכשר
מחאת החרדים בירושלים נגד חנות סלולר שלא עומדת בתנאי ההכשר
מאות חרדים מוחים נגד חנות סלולר בירושלים
(צילום: חיים גולדיטש)
2 צפייה בגלריה
מחאת החרדים בירושלים נגד חנות סלולר שלא עומדת בתנאי ההכשר
מחאת החרדים בירושלים נגד חנות סלולר שלא עומדת בתנאי ההכשר
ביצים הושלכו לעבר שוטרים, המשטרה החלה להדוף את מפירי הסדר ועצרה חשוד אחד
(צילום: דוברות המשטרה)
עוד הוסיפו במשטרה כי בתחילת הערב הם פעלו לאפשר את קיום המחאה כחוק, אך לאחר התקריות האלימות מצד המפגינים, ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה והדבר לא הועיל, החלו הכוחות להדוף את מפירי הסדר ועצרו חשוד אחד שהשליך ביצים לעבר השוטרים.
במהלך הפגנה שאירעה במקום לפני כחודש בעקבות מעצר חשוד בהצתת חנות סלולר, המפגינים חסמו צירים, יידו אבנים והבעירו פחי אשפה. אחד הפחים שדרדרו פגע במירל דז'לובסקי, אם ל-11, שנפצעה באורח קשה. שני חסידי ברסלב הואשמו בדרדור הפח, ולפי כתב האישום בעניינם הם הציתו את הפח, דחפו אותו במורד הרחוב ונמלטו מהמקום.
הצתת חנות הסלולר אז אירעה ב-2 באוקטובר. בעקבות השריפה נגרם נזק לחנות שמוערך במאות אלפי שקלים. בהמשך התברר כי המעורבים בהצתה הגיעו לזירה לפנות בוקר והציתו לפי החשד את החנות באמצעות חומר דליק כחלק ממאבק אלים של חרדים קיצונים בבעלי חנויות סלולר. בחקירה גילתה המשטרה כי ההצתה בוצעה על רקע אידיאולוגי, לנוכח התנגדות למכירת טלפונים ניידים לא כשרים.