"אני פגועה מאזרחי המדינה, קיבלתי תגובות כמו 'חבל שחזרת' או 'היה לך קל בשבי'". כך אמרה היום (ראשון) אגם גולדשטיין-אלמוג (18) ששוחררה משבי חמאס עם אמה חן אחרי 51 ימים. על רקע חילוץ ארבעת החטופים בסוף השבוע מעזה, אמרה גולדשטיין-אלמוג: "אני מרגישה בתוך הזיה, כל כך מרגש ואי-אפשר לתפוס את זה".
דבריה של אגם גולדשטיין-אלמוג
(באדיבות MuniExpo)

הצעירה ששוחררה עם אמה בעסקה בדצמבר האחרון דיברה בוועידת מרכז השלטון המקומי MUNI EXPO 2024 "תקומה ישראלית". בהתייחסה לחילוץ ההרואי של נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב, אמרה גולדשטיין-אלמוג: "אני רואה שיש על החטופים שחזרו מלא סערה. הם לא חוזרים לחיים, הם בונים אותם מחדש".
בנימה אישית אמרה הצעירה: "עבורי עדיין לא חזרו החיים, אני לא בבית שלי. אני מתמודדת עם אובדן, עוד לא נגעתי בטראומה. אני פגועה מאזרחי המדינה גם על דברים שעשיתי. אני אגם, בת 18, איבדתי את אבא שלי ואחותי, אבל מבחינת המדינה אני 'אגם' ו'חזרתי מהשבי'".
1 צפייה בגלריה
אגם גולדשטיין אלמוג
אגם גולדשטיין אלמוג
אגם גולדשטיין-אלמוג
גולדשטיין-אלמוג הוסיפה: "קיבלתי תגובות מזעזעות מאנשים שחיים איתי כאן על אותה אדמה. חזרתי אחרי שחייתי עם ערבים 51 יום. קיבלתי תגובות כאילו אתם האויבים שלי. למה שיגיבו עליי משהו רע? זה גמר אותי. סיפרתי דברים ואנשים לא אהבו את זה על קשרים שהיו לי עם השובים שלי. הצגתי פן של אינטראקציה אנושית ועל זה קיבלתי ביקורות. התגובות של האנשים היו קשות".
לסיכום דבריה אמרה: "למה אנחנו שופטים את החטופים שחזרו מהשבי? בגלל שחזרו מחויכים? זו חוויה מטורפת שאי-אפשר לטפל בזה. לא בטוח שאפשר להבין ולעבד את זה. תודה לאל שיצאו שלמים ובריאים ופגשו את המשפחות. חייבים להגביר את הלחץ כדי שכולם יחזרו ככה מחייכים. למרות מה שאמרו עליי, אמרתי לעצמי 'תמשיכי לדבר, אולי החטופים רואים אותי וזה מה שחשוב'".