אילנה ראדה: "גם הכרעת הדין במשפט החוזר לא תסגור עבורי מעגל"
(צילום: אסף מגל, אבי חי)

אילנה ראדה, אמה של תאיר ראדה שנרצחה לפני כ-16 שנה בתוך תא שירותים בבית הספר "נופי גולן" בקצרין, סיפרה הבוקר (חמישי) לאולפן ynet כי גם אחרי הכרעת הדין במשפטו החוזר של הנאשם ברצח רומן זדורוב, שצפויה להתקבל בשבועות הקרובים - היא עדיין תישאר עם סימני שאלה רבים. "את המלחמה שלי אני ממשיכה", אמרה.
"אני חיה את הרצח כל שניה וכל רגע", סיפרה אילנה. "זה כמו היום, יום חמישי, בדיוק היינו בהכנות לקראת ההלוויה של תאיר, אחרי שביום רביעי ב-6 בדצמבר היא נרצחה. הבית היה הומה אדם כבר מיום לפני. הרגשתי חוסר עיכול, אני לא מבינה לאן אני הולכת ומה אני עושה. מלאה בכעס, מלאה בעצב, אני לא מבינה איך זה קרה לתאיר שלי".
1 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט
תאיר ראדה ורומן זדורוב
(צילום: שרון צור )
"גם הכרעת הדין במשפט החוזר לא תסגור עדיין את המעגל עבורנו, משפחת נפגעת העבירה", המשיכה אילנה. "כל פסק דין שיתקבל בערכאה הזאת, אחרי השנה שעברנו, כמובן אני אקבל את זה באהבה. אני יודעת שגם צוות השופטים וגם עו"ד ירום הלוי שמייצג את זדורוב עשו הכול מהכול כדי להביא את מה שאפשר ואת מה שניתן היה לתוך בית המשפט. המשפט החוזר הפך לחקירה חוזרת.
"למרות זאת, אם זדורוב ישוחרר מחמת הספק זה דבר שעדיין אותי, אמא של תאיר, משאיר עם סימן שאלה - מי באמת רצח את תאיר? אז המלחמה שלי למעשה ממשיכה. אני לא נואשת, אבל אני לפחות יודעת שגילו את כל הכשלים שעליהם צעקתי וזעקתי במשך כל השנים. שאני כבר לא אמא הזויה, שאני כבר לא אמא בוכיה ומטומטמת שיש לה תלונות נגד המדינה, אלא בפועל כל הכשלים של המשטרה, של הפרקליטות, של בתי משפט קודמים שהיו, של ערכאות קודמות שהיו - נחשפים פה במערומיהם מ-א' ועד ת'".
אולגה זדורוב: "מקווה שסוף-סוף ייעשה צדק"
(צילום" משי בן עמי)

אילנה סיפרה מאין היא צוברת את הכוח שמחזיק אותה במשך השנים הקשות. "אחד הדברים שהניעו והובילו אותי זה שתאיר לא תהפוך להיות מספר בסטטיסטיקה, ואם אפשר יהיה לשנות חוקים, לשנות דרך ולשנות חשיבה, ולא לתת לאותם גופים כמו הפרקליטות והמשטרה להיות מקובעים בכללותם ולהתבצר בעמדותיהם כאילו אנחנו כלום ושום דבר - אז אני חושבת שאני אעשה את הדבר הזה. את תאיר אני לא אחזיר, אבל אעשה שינוי מתוך המקום הזה".
ראדה הוסיפה: "אני חושבת שהכוח הזה באמת הוא לא מובן מאליו. כי כשבאים ואומרים 'למה המקרה שלכם נחשף יותר מדי, מקבל במה יותר מדי?', זו הקרבה שלקחתי על עצמי, לטוב ולרע. להיות חשוף ולפתוח את הבית שלך, את הפרטיות שלך ואת הכאב שלך מול כל עם ישראל זה לא דבר פשוט".
רומן זדורוב בדיון האחרון בחודש שעבר
(צילום: שמיר אלבז)

בחודש שעבר הסתיים בבית המשפט המחוזי שבנצרת שלב הסיכומים שבעל פה בנושא שתי השערות שנמצאו על גופתה של תאיר. מדובר בראייה נוספת שהוגשה לאחר שהמשפט החוזר הסתיים, ובית המשפט דן בו במהלך כמה דיונים לאחר שהתקבלו תוצאות בדיקות מעבדה בנושא. בדיון הבא, שייערך בשבועות הקרובים, כבר תישמע הכרעת הדין.
צוות ההגנה בראשותו של עורך הדין ירום הלוי טען כי מדובר בשערות של אדיר חבני (א"ח), שהגיעו לזירת הרצח מבגדיה של אולה קרבצ'נקו (א"ק), שהייתה בת הזוג של חבני. לטענת ההגנה, היא זו שרצחה את ראדה. הוא ביקש מבית המשפט לזכות את זדורוב זיכוי מוחלט, ולא מחמת הספק.