ניצב בדימוס יאיר יצחקי, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, התייחס היום (רביעי) בריאיון ל-ynet radio לחודש הרמדאן, ואמר כי "זה החודש הרגיש ביותר במהלך השנה. לקראת הרמדאן, כל שנה, היינו עוצרים לחלוטין את כל ההריסות. לא יכול להיות שבן גביר פוקד על המשטרה לבצע הריסות בתקופת הרמדאן".
לדברי יצחקי, "עבדתי תחת נתניהו כשהוא היה ראש ממשלה ואני מפקד מחוז ירושלים במשך שנים ארוכות. העברנו ביחד ארבעה רמדאנים בשקט מוחלט, ולפני כמה שנים הוא קרא לי אליו הביתה לבלפור ואמר 'תחזור להיות מפכ"ל'. דיברנו על ציונות ועל מנהיגות, אז אני קורא לו למנהיגות".
1 צפייה בגלריה
ניצב בדימוס יאיר יצחקי מפקד מחוז ירושלים לשעבר
ניצב בדימוס יאיר יצחקי מפקד מחוז ירושלים לשעבר
יצחקי: "אנחנו נמצאים בתקופה מאוד רגישה"
בתקופתך לא היו עוצרים גם חודשיים לפני הרמדאן? "לא רק בתקופתי, גם לפני וגם אחרי. ואת הכל עושים מיד אחרי הרמדאן. לא צריך להצית אש ולהתנהג כפירומן במקום הרגיש ביותר בעולם, שזה הר הבית, העיר העתיקה וירושלים. נתניהו מינה שר חסר ניסיון לחלוטין לנהל את המערכת השנייה בגודלה בישראל - משטרת ישראל. בן גביר נוהג במשטרה כאילו הייתה כדור סמרטוטים שבועטים בו ימינה ושמאלה. אנחנו נמצאים בתקופה מאוד רגישה, ואם ראש הממשלה לא יעצור אותו הוא ידרדר אותנו לאינתיפאדה שלישית".
נושא של חוסר ניסיון מופיע הרבה במערכת הפוליטית. "אם ראש הממשלה לא יגביל אותו הוא ידרדר אותנו. אם הוא לא יצליח לעשות את זה אז הוא צריך להעביר אותו מתפקידו ולהביא שר מתון יותר שינהל את המשטרה לפני שתקרה לנו אינתיפאדה שלישית.
מלשכת השר בן גביר נמסר בתגובה: "יאיר יצחקי כמו גם חלק מהמשתתפים במפגש אמש היו קצינים כושלים. יצחקי היה ממ"ז כושל במיוחד שעשה את עבודתו בצורה רשלנית ואחרי שהושלך מן המשטרה, צועק כעת מהיציע. חבל מאוד שמר יצחקי לא אמר בתחילת הראיון שהפסיד לשר עוד שהיה פעיל ימין 28 אלף שקלים אחרי שנתן הוראה לפרוץ לביתו בשל צעקות על אחמד טיבי. הדבר מסביר הרבה על השקפת עולמו ודעותיו כלפי השר, ויותר מהכל על הצביעות שלו".
בתוך כך, דיון במסגרת פינוי משפחה משכונת שייח ג'ראח בירושלים, שהיה אמור להיערך מחר, נדחה. פינוי המשפחה לא יתבצע בקרוב אם הוצאה לפועל תכריע בעניין לטובת בעלי הנכס.
מחר מחאות בכל הארץ ד"ר סוזי בן ברוך לשעבר בכירה במשטרה
(צילום: חגי דקל)

ניצב משנה בדימוס סוזי בן ברוך התייחסה בריאיון לאולפן ynet לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואמרה בנוגע להפגנות נגד המהפכה המשפטית כי "הוא יכול לייעץ. בן גביר יכול להגיע לחפ"ק, אבל לא לתת הוראות".
בן ברוך הוסיפה כי "המשטרה צריכה להגן על הציבור, גם על המפגינים. סגירת כביש כמו איילון זה דבר בעייתי. לפני 40 שנה אמרו לנו שסגירת כבישים ראשיים - אסור שזה יקרה. זה פוגע בציבור אחר. ההפגנה צריכה להיות לגיטימית בכך שהיא לא פוגעת באחר".
השתתפו בהכנת הכתבה: עינב חלבי