קבלת הפנים לכרים יונס לאחר שחרורו מהכלא

סיים לרצות 40 שנות מאסר - והורד בצומת רעננה כדי "למנוע חגיגות": שב"ס שחרר מהכלא בשעת בוקר מוקדמת (חמישי) את המחבל כרים יונס, שרצח יחד עם מאהר יונס את החייל רב"ט אברהם ברומברג ב-1980. באופן חריג עם סיום ריצוי עונשו הסיעו אותו מהכלא לצומת רעננה שם הורד לדרכו - כך שלא ייצא משערי הכלא כפי שמקובל. בשב"ס הסבירו כי רצו למנוע "תמונת ניצחון" של המחבל עם יציאתו מכלא הדרים - בזמן שכלי התקשורת חיכו במקום.
ההחלטה התקבלה בהערכת מצב שקיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם נציבת שב"ס קטי פרי ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, ישיבה שכונסה לקראת שחרור יונס מהכלא. "מחבל נאלח לא ראוי שייצא חוגג מהכלא", אמר בן גביר. עם הורדת יונס בצומת רעננה יצר קשר עם משפחתו שיאספו אותו מהנקודה בה הוא נמצא.
2 צפייה בגלריה
קבלת הפנים לכרים יונס לאחר שחרורו מהכלא
קבלת הפנים לכרים יונס לאחר שחרורו מהכלא
"מחבל נאלח לא ראוי שייצא חוגג". כרים יונס עם יציאתו מהכלא
2 צפייה בגלריה
דרעי דרש לשלול את אזרחות המחבלים שרצחו את רב"ט ברומברגר
דרעי דרש לשלול את אזרחות המחבלים שרצחו את רב"ט ברומברגר
דרעי דרש לשלול את אזרחות המחבלים שרצחו את רב"ט ברומברגר
(צילום: עמית שאבי)
כרים ומהאר יונס רצחו את ברומברג בשלהי שנת 1980 בעת שחזר לביתו שבזכרון יעקב מהבסיס שבו שירת ברמת הגולן. מאהר יונס צפוי להשתחרר גם הוא ממאסר בעוד כשבועיים.
לקראת שחרור השניים, שר הפנים אריה דרעי פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה לקבל סמכות לביטול אזרחותם הישראלית של שני המחבלים. במשטרה נערכים שלא לאפשר חגיגות המוניות בכפרו של המחבל יונס שהתשחרר, גם כן בהנחיית השר בן גביר.
משפחתו של ברומברג מזכרון יעקב הגיבה על שחרור המחבל, ואחיינו אברהם, שקרוי על שמו, אמר: "מדינת ישראל חייבת לקבוע במיידי ובצורה ברורה כי מחבלים הם לא אזרחים. לשלול את אזרחותם ולגרשם לעזה או לשטחי הרשות. רק כך תיווצר הרתעה מול הטרור מבית המבוצע ע"י מחבלים הנושאים בידם האחת תעודת זהות כחולה ובידם השניה נשק נגד המדינה - הם בוגדי המדינה".
הוא ציין כי זו "שעת מבחן" לממשלה החדשה. "השפלים שרצחו את אברהם משוחררים. השפל, מאהר, רמטכ"ל האסירים הביטחוניים שכל גופי הביטחון השונים לרבות השב"כ התנגדו לשחרורו, יוצא לחופשי. הוא יחזק את הטרור בלב ליבה של מדינת ישראל, ציר ואדי ערה".
בתוך כך, סוכנות החדשות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי כרים יונס אמר בהצהרה לכתבים לאחר שחרורו כי "אני מציע עוד 40 שנה מחיי כקורבן למען עמי, לכל האסירים יש את הכוח והנתינה להציע זאת". לדבריו, "יצאתי מהכלא והשארתי מאחור את ליבי, עם חבריי". במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך את האסיר משוחרר, והדגיש כי נושא האסירים הפלסטינים "נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו - נעשה כל מה שאפשר על מנת לשחרר אותם מהכלא הישראלי".