נועה גולדנברג, שמואשמת בזריקת חול על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב, הגישה הבוקר (רביעי) תלונה למחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) - בעקבות פרסום תיעוד מעצרה אמש על-ידי המשטרה.
תיעוד מעצרה של נועה גולדנברג ממצלמת הגוף של השוטר
(צילום: דוברות המשטרה )

"בעקבות הפרסומים מטעם דוברות משטרת ישראל, שהפיצה לכל עבר חלקים ערוכים מראיה בתיק - טרם שחומרי החקירה הועברו אלינו וכמובן הרבה לפני שהוגשו לבית המשפט - הגשנו הבוקר תלונה למח״ש", כתבה שרון גולדנברג, אמה של נועה, ברשת X.
לדבריה, "הפעם לא מדובר ב'סתם' התנכלות והתבריינות, אלא גם בעבירות פליליות חמורות - לרבות גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות וכן פרסום אסור של תשאול משפיל שביצע השוטר בחוף הים (החוק בישראל אוסר כידוע על פרסום תיעוד של חקירה או תשאול, וזו אגב הסיבה שלא ניתן להקרין בארץ את הסרט 'ביבי פיילס'). עבירות אלה אף מהוות עוולות אזרחיות, ואנו נשקול את המשך צעדינו מבחינה זו".
היא הוסיפה: "נועה ואני סומכות ידינו על המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, וכמובן על בית המשפט, ונחושות לשים קץ להתנהלות הבלתי חוקית והפוגענית של המשטרה. בוקר טוב ישראל".
2 צפייה בגלריה
נועה גולדנברג מגיעה להגשת כתב האישום נגדה בשלום תל אביב
נועה גולדנברג מגיעה להגשת כתב האישום נגדה בשלום תל אביב
נועה גולדנברג לצד אמה. "המשטרה לא אמורה לרדוף אחריה ככה"
(צילום: יריב כץ)
עו"ד ניר אלפסה, שמייצג את נועה, מסר: "הבוקר הוגשה תלונה למח"ש על-ידי נועה גולדנברג. בתלונה מתייחסת נועה לעובדה שאמש המשטרה פרסמה בכלי התקשורת סרטון מהמעצר שלה בחוף הים, זאת על אף שחומרי החקירה טרם הגיעו לידיו של עורך הדין המייצג אותה, ניר אלפסה. פרסום הסרטון באופן רשמי על-ידי המשטרה מהווה שיבוש הליכי משפט, פרסום חקירה בניגוד לחוק חקירת חשודים ופגיעה בפרטיותה".
האם שרון אמרה הבוקר ל-ynet: "כאמא אני מזועזעת שהמשטרה בחרה לפרסם סרטון שמשפיל את הבת שלי ובעיקר מזהם את ההליך. נועה היא אישה צעירה מאוד, שלא מכירה לא את העולם התקשורתי ולא את העולם העברייני, ולראות את עצמה  ככה ואיך שהשוטר מדבר עליה בצורה כזו תקיפה זה נורא. המשטרה לא אמורה לרדוף אחריה ככה. אם הם הגישו את כתב האישום שיתמקדו בו ולא בהכפשות של הבת שלי".
היא הוסיפה: "אנחנו מקווים שמח״ש יפתחו בחקירה ויטפלו בה באותה המהירות שבה הגישו את כתב האישום נגד נועה. נועה ואני פטריוטיות אמיתיות שאוהבות את המדינה, שמאמינות בפרקליטות ובבית המשפט, ומקוות שהמדינה תחזור לקווי השפיות בהקדם האפשרי, מאחר שאנחנו מתמודדים היום עם אתגרים הרבה יותר גדולים ברמה הלאומית״.
תיעוד מהשלכת החול לעבר השר בן גביר

אתמול פרסמה גולדנברג הודעה לתקשורת עם גרסתה על האירועים - שבה הכחישה גם את מה שמיוחס לה, ופירטה על תנאי המעצר. בתגובה, המשטרה פרסמה תיעוד ערוך ממצלמת גוף של שוטר מרגעי המעצר בחוף, וטענה כי "בניגוד לטענותיה - כל זכויותיה של הנאשמת נשמרו בקפידה".
"אני מרגישה שהגיע הזמן שאני אשתף בעצמי מה עבר עליי בימים האחרונים", אמרה גולדנברג. "מעולם לא חיפשתי תשומת לב. אף פעם לא רציתי להיות בכותרות, בטח לא בהקשר כזה, וגם בחלומות הכי רעים שלי לא יכולתי לדמיין את הסיוט שהחל ברגע אחד ביום שישי בצהריים. גם כשאני משחזרת שוב ושוב את הימים האלו, אני לא מצליחה להבין איך הכול התגלגל במהירות כמו כדור שלג עצום.
"ביום שישי האחרון הגעתי עם חברים לחוף הים. כמה דקות אחרי שנכנסנו למים, שמנו לב שבן גביר נמצא בחוף. דיברנו על מה הוא עושה בים, לאור העובדה שבטח יש לו דברים יותר חשובים לעשות. כמובן שלא זרקתי עליו חול, או כדור חול, או קובבה או בוץ. לפתע, ראיתי שמצביעים עליי. המשכתי להיות עם החברים שלי במים ואחרי כמה דקות נכנסו שני מצילים שאמרו לי שאני צריכה לצאת מהמים, כי זרקתי חול על בן גביר. עניתי להם שאין לי מה לצאת כי לא עשיתי את זה. שיתפתי את חבריי שאני לא מבינה מה קורה כאן ואז המצילים נכנסו שוב ואמרו שאם אני לא אצא עכשיו המצב שלי רק יחמיר ושממש כדאי לי לצאת. חברים שלי יצרו חוצץ ביני לבין המצילים כי תנועות הגוף שלהם התחילו להיות מאיימות ותוקפניות".
גולדנברג המשיכה, ופירטה כי "אחרי כמה דקות המציל קרא לכולם לצאת מהחוף. יצאתי מהים, הלכתי ישירות לשוטר, והוא אמר שהוא עוצר אותי כחשודה בתקיפת איש ציבור. בזמן הזה המאבטח האישי של השר התחיל לצלם אותי כשאני עם בגד ים. ביקשתי מהשוטר שיעזור לי ויבקש ממנו להפסיק, אבל הוא לא הפסיק. בכלל לא קלטתי מה קורה ואיך ביום שישי בצהריים, בזמן שאני מבלה עם חברים שלי בים, פתאום מוצאת את עצמי בתוך ניידת משטרה בדרך לתחנה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד ניר אלפסה
עו"ד ניר אלפסה
"פרסום הסרטון באופן רשמי על-ידי המשטרה מהווה שיבוש הליכי משפט". עו"ד ניר אלפסה
( צילום: יניב איתן)
בהמשך כאמור המשטרה פרסמה תיעוד ערוך מהמעצר בחוף, שצורף להודעה הבאה: "בעקבות פרסומים שקריים המנסים לסלף את העובדות ולהטעות את הציבור, אנו נאלצים לפרסם את מצלמות הגוף של השוטר מהאירוע של תקיפת עובד ציבור על-ידי הנאשמת בת ה-27 מתל אביב. כפי שניתן לראות בסרטון, הנאשמת נמלטה למים ולא נשמעה להוראות השוטר למעלה מ-10 דקות, וזאת למרות בקשות של השוטר והכרזה של המציל במערכת הכריזה לצאת מהמים.
"בנוסף, ניתן לראות בסרטון כי הנאשמת לבושה בבגדים והטענה כי נחקרה בבגד ים הינה טענה שקרית ומופרכת. בניגוד לטענותיה, כל זכויותיה של הנאשמת נשמרו בקפידה במהלך המעצר. במקום לקחת אחריות על מעשיה, הנאשמת מטילה דופי בעבודת השוטרים שעושים את עבודתם נאמנה ובמקצועיות הראויה לכל הערכה. ראוי היה לגנות בכל תוקף עבירה של תקיפת עובד ציבור. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה פגיעה בנבחרי ציבור באשר הם, ותפעל כלפי כל מי שינסה לפגוע באנשי ציבור ובאזרחים בכלל, באופן שוויוני וללא משוא פנים".
כאמור, המשטרה טענה שבניגוד לדבריה של גולדנברג, היא נחקרה כשהיא לבושה ולא בבגד ים. בסרטון של המשטרה רואים אותה לבושה בטייץ שחור ובחזיית ספורט. לטענת המשטרה, בסרטון רואים אותה יוצאת מהחוף למעצר בגופייה קצרה אפורה וטייץ שחור, ואלו הבגדים שהיא לבשה בחקירתה.
שלשום, שלושה ימים בלבד אחרי המקרה, הוגש נגד גולדנברג כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב, לשם הגיעו מאות אנשים במטרה לתמוך בה. באישום נכתב כי הצעירה "תקפה את בן גביר בכדור בוץ קשיח, וסירבה לצאת מהים". היא נאשמת בתקיפת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו.