מימון מלא של טיסות, מלונות, העברות, אש"ל, ואם זה לא מספיק - גם משכורת בגובה 4,000 שקל לכל יום: אלה התנאים שבהם שלח שר החוץ אלי כהן, את השליחים המיוחדים שלו, הרב לאו די ומיכל קוטלר וונש, למסעות הסברה בחו"ל בעיצומה של המלחמה. גורמים במשרד החוץ מביעים זעם על ההחלטה הלא רגישה, זאת בשעה שנציגי משפחות החטופים והנעדרים שיצאו בעצמם לפעילויות הסברה בחו"ל, עושים זאת בהתנדבות מלאה וללא כל שכר.
1 צפייה בגלריה
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
(צילום: דוברות משרד החוץ)
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
הרב ליאו די, אשר מונה לשליח מיוחד של משרד החוץ ליוזמות חברתיות, יצא למסע הסברה בקרב קהילות יהודיות באוסטריה ובריטניה. מיכל קוטלר וונש, השליחה המיוחדת למאבק באנטישמיות, יצאה למסע הסברה בארה"ב. מול השליחים נחתם חוזה מיוחד עוד לפני פרוץ המלחמה, ולפיו הם מקבלים שכר של 4,000 שקל ליום בנוסף לכל ההוצאות הנלוות.
גורמים במשרד החוץ הסבירו כי יש טעם לפגם בעובדה שבמהלך הלחימה נשלחים שליחים בשכר גבוה שמזכיר "חוזה טאלנטים". הכעס התעצם בעקבות הוראה של משרד החוץ לכלל השגרירויות בעולם, שלפיה כל פעילות שאינה קשורה ישירות למלחמה מבוטלת. במשרד הודיעו גם על ביטול תוספת שעות נוספות לעובדים המקומיים, זאת על אף אלה כפופים לחוקי התעסוקה וכי הם עובדים מסביב לשעון מאז פרוץ המלחמה.
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "מי שמתלונן על עבודתם החשובה של השליחים המיוחדים מונע מצרות עין וחוסר הבנה מוחלט בהסברה. השליחים המיוחדים שפועלים בתיאום עם משרד החוץ מבצעים עבודה משמעותית וחשובה בזירות קריטיות למלחמה כגון המאבק באנטישמיות בעולם והקהילות היהודיות בעולם. מיכל קוטלר וונש פועלת לקדם הצהרה משותפת של כל השליחים המיוחדים בעולם למאבק באנטישמיות, והרב לאו די, ששכל את רעייתו ושתי בנותיו בפיגוע טרור, פועל מול קהלים שונים להסביר את סכנות הטרור".