דובר צה"ל התיר הבוקר (שלישי) לפרסם כי רב-סמל במיל' ניצן שסלר (21) מחדרה, לוחם בגדוד 7155, עוצבת חוד החנית (55), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. הוא יובא למנוחות בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בעירו. בקרב שבו נהרג שסלר נפצע קשה לוחם מילואים מהגדוד. במקביל, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת סער הגולן, נפצע אתמול קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים. 523 חללי צה"ל נפלו מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, 189 מהם מתחילת הפעולה הקרקעית.
2 צפייה בגלריה
רס"ל במיל' ניצן שסלר ז"ל
רס"ל במיל' ניצן שסלר ז"ל
רס"ל במיל' ניצן שסלר
ניצן הותיר אחריו את ההורים ארז ופרח ואת האחיות שי ושיר. האחות שיר ספדה: "היי גיבור שלי, לא יודעת איך להתחיל בכלל. קצת קשה לדבר עליך בלשון עבר. אני זוכרת איך מאותה השבת הנוראית 7/10 תמיד הייתי שולחת הודעה לבדוק שאתה בסדר, וכשלא היית עונה לי אז נכנסתי ללחץ והייתי שולחת עוד הודעה ואז כשהיית עונה לי אני זוכרת איך תמיד הייתי שולחת לך 'תשמור על עצמך ותחזור הביתה'. אני בטוחה שבכל מקום שתגיע ישר יתחברו אליך גם אם זה שם בשמיים. אני זוכרת איך היית עם רעל בעיניים בתחילת המלחמה, איך אתה במוד לנצח. אתה תמיד אצלי בלב".
האחות שי כתבה: "ניצני, אחי הבכור, ילד יפה תואר, הפרח הכי נדיר ושמור בערוגה. הכי מצחיק, דואג, אוהב, מכבד ונבון. איך נקטפת לנו? איך אפשר בכלל להמשיך את החיים עכשיו? מה הספקת בכלל בחיים האלה? אין לי בכלל מילים לתאר מה היית בשבילנו. עוגן, שפיות, אושר, ואהבה שלנו. איזה מורל היה לך. הלוחם הכי יפה בצה"ל. היית ותישאר הלב שלנו. נלחמת בשביל המדינה עכשיו רק נשאר שיילחמו לזכרך. לנצח תהיה הנסיך הקטן שלנו".
שירי ונון קפלושניק, חברה של האם, ספדה: "פרח חברתי האהובה, בצער גדול ובכאב בלתי נתפס משתתפת בצער המשפחה. ניצן הוא מטובי בניה של הארץ, מלח הארץ, בחור בעל נתינה אינסופית ואהבה לזולת. פרח חברה טובה, אמא לביאה ואישה עם הלב הכי גדול שפגשתי בחיי. חיבוק גדול".
ניצן גדל בשכונת בית אליעזר והתחנך בה. הוא אהב כדורגל ושיחק במחלקת הנוער של הפועל חדרה. מעיריית חדרה נמסר: "בשם תושבות ותושבי העיר, ראש העיר וחברי מועצת העיר, אנו שולחים תנחומים ומשתתפים בצערה העמוק של משפחת שסלר".
2 צפייה בגלריה
ההודעה בקבוצת האוהדים על רס"ל במיל' ניצן שסלר ז"ל
ההודעה בקבוצת האוהדים על רס"ל במיל' ניצן שסלר ז"ל
פוסט הפרידה של אוהדי הפועל תל אביב
(מתוך פייסבוק)
ניצן אהד את קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב. בפוסט פרידה של מועדון האוהדים מופיעה תמונתו בעזה מחזיק בצעיף של הקבוצה. "נשרף הלב", כתבו האוהדים. "ממש לפני כמה ימים קיבלנו הודעה מניצן שסלר, לוחם במילואים. הוא שלח לנו את התמונה הזאת מחאן יונס, וביקש למסור אהבה גדולה לכל האוהדים. ניצן אהד את הקבוצה בכל רמ"ח איבריו, תחסר לנו ביציע חבר. כואבים ומחבקים את המשפחה. ניצן שסלר ז"ל, לעולם לא תצעד לבד".
בגזרה אחרת, סמוך לגבול מצרים, נפצעה אמש לוחמת צה"ל באורח בינוני בחילופי אש עם מבריחי סמים ליד פתחת ניצנה. בהמשך מצבה של החיילת השתפר, והוא מוגדר כעת קל. הודעה נמסרה למשפחתה. לוחמי צה"ל שפעלו במרחב פתחו באש לעבר המבריחים. אחד מהם נהרג מירי הכוחות, וכמה אחרים נפצעו.
לפי נתוני צה"ל, מתחילת המלחמה נפצעו 2,541 חיילי צה"ל, 388 מהם באורח קשה. נכון לעכשיו מאושפזים בבתי החולים 41 חיילים פצועים קשה, 261 שמצבם מוגדר בינוני ועוד 108 שנפצעו קל.