חברים מספרים על נעם ז"ל
(צילום: אסף חן)

משפחתו וקרוביו של לוחם הימ"מ, רנ"ג נעם רז שנהרג במהלך פעילות מבצעית בג'נין, התכנסה הבוקר (ראשון) בחלקת המשטרה בהר הרצל כדי ללוות אותו למנוחות. בזמן שעשו את דרכם לירושלים, סמוך ליישוב עופרה, תושבי האזור עמדו בצדי הכביש עם דגלי ישראל לאות תמיכה. זמן קצר לפני הטקס, הודיע המרכז הלאומי להשתלות כי רעייתו של רז, אפרת, מילאה את רצונו לתרום איברים ולהציל חיים, ובשל כך ייתרמו קרניות עיניו בחולים שממתינים להשתלה.
משפחתו של נעם רז בדרכה לבית העלמין בהר הרצל
(צילום: יהושוע מנשה)


6 צפייה בגלריה
נועם רז ז"ל
נועם רז ז"ל
"חיוך ביישני שלא נגמר ורוך מדהים". נעם רז
(צילום: באדיבות המשפחה)
6 צפייה בגלריה
קברו של נעם רז
קברו של נעם רז
קברו של נעם רז ז"ל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
משפחתו של נעם רז בדרכה לבית העלמין בהר הרצל
משפחתו של נעם רז בדרכה לבית העלמין בהר הרצל
תושבי היישובים בבנימין עומדים עם דגלים בצד הדרך בזמן מעבר השיירה
(צילום: רתם אורי, TPS)
6 צפייה בגלריה
משפחתו של נעם רז בדרכה לבית העלמין בהר הרצל
משפחתו של נעם רז בדרכה לבית העלמין בהר הרצל
(צילום: רתם אורי, TPS)
רז, ממקימי ההתנחלות קידה שבבנימין, התגייס ליחידת העילית בשנת 1999 ושימש לאורך השנים כלוחם, פרמדיק, פורץ וצלף. במהלך שירותו השתתף במאות מבצעים. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים.
חן שגיא, שכנתו של רז, סיפרה כי לא ניתן היה לפספס את דמותו. "כשפגשנו את נעם ומשפחתו, נזכרנו שיש טוב בעולם, שיש עוד תמימות, פשטות, יראת שמיים, מסירות, אהבת הארץ וגבורה", סיפרה לאולפן ynet. יו"ר היישוב, ישראל בן פזי, הוסיף כי "מי שהכיר את נעם בקפידה לא היה מדמיין שזה לוחם ימ"מ, כי הוא רואה אדם מאוד עדין, איש משפחה, חבר שמושיט עזרה בכל דבר, חיוך ביישני כזה שלא נגמר ורוך מדהים. מצד שני, עכשיו כולנו יודעים את גבורתו".
שגיא נשאלה אם במהלך השנים חששו שנעם ייפגע, והשיבה כי "כשהיינו רואים שהאוטו לא נמצא בשבתות או שהוקפץ, היה ברור שהוא יחזור. היה בו משהו לא פגיע כזה".
המשטרה הודיעה כי לאחר מותו הועלה הלוחם לדרגה הגבוהה ביותר בקרב דרגות הנגדים. המפכ"ל יעקב שבתאי אמר כי "הוא השתייך לקבוצה קטנה וייחודית של שוטרים ולוחמים ששמו את טובת המדינה וביטחון אזרחיה בראש מעייניהם. הוא הקדיש את חייו למען חבריו ביחידה ולמען המשטרה והמדינה. בימ"מ הוא ייזכר תמיד כלוחם שנרתם לכל משימה, לוחם מלא צניעות וענווה שמשרת מתוך ערכי הציונות ואהבת המדינה. הערכים שהובילו את נעם בחייו, יהיו מונצחים במותו ולאורם נחנך את לוחמינו ושוטרינו במשטרת ישראל".
6 צפייה בגלריה
נעם רז לוחם ז"ל התנדבות נהרג
נעם רז לוחם ז"ל התנדבות נהרג
"קשה למנוע ירי ממרחק של כ-300 מטר". נעם רז
(צילום: איחוד הצלה)
מפקד הימ"מ, תנ"צ ח', ביקר בבית המשפחה כמה שעות אחרי הפעילות שבה נהרג הלוחם הוותיק. "זו אבידה גדולה ליחידה, אבל אנחנו יחידה חזקה, ונמשיך לפעול ולסכל טרור", אמר מפקד היחידה שסיפר כי רז נורה בגבו, מעל האפוד הקרמי, בזמן שהכוח יצא מהשטח עם מבוקש שנעצר. "פעלנו שם בצורה אגרסיבית מול המבוקש מבחינת האש שהפעלנו על המבנה וגם מול החמושים שהקיפו את הכוח. קשה למנוע ירי ממרחק של כ-300 מטרים לעבר הלוחמים שלנו".
בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet לפני שהדליק משואה בפנים מכוסות סיפר מפקד הימ"מ על תפקודו של רז באחת הפעולות האחרונות שבה נפגע מפקד הפלגה ש'. "בקור רוח מדהים, נעם העניק טיפול הרואי בשטח. הוא עלה מולי בקשר ואמר - 'המפקד, ש' יציב. הוא מפונה במסוק'. הוא פשוט הציל את חייו של ש' שם בשטח. כמה שניות קודם לכן הוא חיסל מחבל בקרב יריות מטווח אפס, ועכשיו חייו של מפקדו, שנפצע באורח אנוש, תלויים בו ובניסיונו כפרמדיק".
בתוך כך, דובר צה"ל אמר הבוקר כי כוחות הביטחון פעלו לאורך הלילה בכמה מוקדים למעצר מבוקשים, ולכדו שלושה חשודים בטרור. חמישה פלסטינים נוספים נעצרו ובצה"ל אמרו כי אותרו גם אמצעי לחימה.