פרסום ראשון: שני קטינים ובגיר חשודים בתקיפה מינית של נערה בת 17 לאחר מסיבת יום הולדת בגבעת זאב לפני כחודש. השלושה נעצרו כבר ביום רביעי בשבוע שעבר, והיום (שני) הוארך מעצרם בארבעה ימים. רק שמו של הבגיר, נעם יצחק מנחם בן ה-18 מההתנחלות גבע בנימין-אדם, מותר בפרסום. יחד עמו נעצרו שני קטינים, אחד מאותו יישוב ושני מגבעת זאב.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד באונס בת 17
הארכת מעצר לחשוד באונס בת 17
נעם יצחק מנחם, בן ה-18 שנעצר, בדיון בבית המשפט הבוקר
(צילום: יואב דודקביץ)
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד באונס בת 17
הארכת מעצר לחשוד באונס בת 17
(צילום: יואב דודקביץ)
על פי החשד, האונס התרחש ב-25 בפברואר, אחרי מסיבת יום הולדת שנערכה במסעדה במקום שבה עובדת המתלוננת. השלושה, כך העלתה מהחקירה, נכנסו יחד עם המתלוננת למחסן סמוך שבו הייתה ספה – ושניים מהם אנסו אותה, וקטין נוסף ביצע בה מעשים מגונים.
המתלוננת אמרה כי תחילה הלכה איתם בהסכמה לאותו מחסן, אך בהמשך האקט המיני נעשה יחד עם אחרים – תוך שימוש באלימות. האירוע כולו ארך כחצי שעה, ותועד במצלמות ובטלפונים ניידים. הקטינה התלוננה במשטרה יום לאחר האירוע, ומיד לאחר קבלת התלונה החלה חקירה סמויה. ביום רביעי בצהריים נעצרו כאמור שלושת החשודים.
נציג המשטרה טען בדיון היום, בבית משפט השלום בירושלים, כי החשוד מנחם אנס אותה. על פי החשד הוא הוריד לה את המכנסיים בניגוד להסכמתה, יחד עם חבריו, אף שביקשה מהם שלא לעשות זאת.
עורך דינו של החשוד, אריאל עטרי, טען בדיון: "יש מספר מעורבים בחקירה ולכל אחד יש את חלקו. עניינו של המשיב יחסית פשוט בגלל שהאירוע מוסרט, ויש חשיבות רבה לסרט מהטעמים הבאים. יש כאן כמה אנשים שמעורבים באירוע ולכל אחד יש חלק אחר. האירוע מתחיל כשהמתלוננת עובדת במקום ומכירה את השטח. הם רוקדים יחד מרצונה ולמרות שהיא עובדת במסעדה במקום היא עוזבת את העבודה והולכת איתם לגראז' ומובילה אותם לספה שם".
עו"ד אריאל עטריעו"ד אריאל עטרי
לדברי עורך הדין, "האירוע מתחיל בהסכמה, השאלה מתי נגמרה ההסכמה". הוא טען כי הסרטונים מראים לכאורה כי "בשלב מאוד מאוחר המתלוננת נראית כשהיא עושה את הדברים מרצונה המלא. גם בעימות ביניהם הוא אמר לה שהיא גנחה ונהנתה, והיא טענה שיש מקרים בהם היא גונחת גם שהיא לא נהנית".
שופט בית משפט השלום אלעד לנג האריך את מעצרם של השלושה בארבעה ימים. "מאז הארכת המעצר האחרונה הוצגו בפניי סרטונים נוספים", כתב בהחלטתו, "החומרים שנוספו גיבו את טענתה של המתלוננת וחיזקו את החשד כלפי המשיב וניסו את גדר המחלוקת לגבי ההסכמה. אכן, בחומרים שהוצגו בפני בית המשפט ניתן לראות אינדיקציות להסכמה מצד קורבן העבירה, ואולם לא ניתן להסתפק באינדיקציות אלה שכן ניתן לפחות לחלקן הסבר על ידי קורבן העבירה – וממילא מדובר ביחס לסרטון החדש שהוצג בפני בית המשפט של שניות בודדות מתוך אירוע שנמשך קרוב לחצי שעה, כאשר אין חולק על כך שחלק מהאירוע התקיים בהסכמתה וחלק שלא בהסכמתה. בסיכומן של דברים, קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשודים גם בשלב זה".