1 צפייה בגלריה
אירנה שקירוב
אירנה שקירוב
אירנה שקירוב
(מתוך אתר הגן)
לאחר שהשבוע הורשעה בתקיפת פעוטות אירנה שקירוב, גננת מטירת כרמל, אב לאחד מהילדים שעבר התעללות בגן סיפר הבוקר (רביעי) ל-ynet radio על תחושותיו הקשות. "היא לא תהיה בכלא אפילו לכמה חודשים, אחרי קיצור שליש וניכוי זמן מעצרה בגיאורגיה. אני לא יודע איך להביע עד כמה אנחנו מאוכזבים מהמערכת", אמר האב, חן.
שקירוב, שניהלה את הגן בשנים 2018-2017, הוסגרה לישראל לאחר שברחה לגיאורגיה, והודתה בהתעללות ותקיפת פעוטות במסגרת עסקת טיעון. בית המשפט המחוזי בחיפה גזר עליה 18 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה של 2,500 שקלים לכל אחד מתשעת הפעוטות שבהם פגעה. עם זאת, בפועל, מ-18 חודשי המאסר שנגזרו על שקירוב יקוזזו תשעת החודשים שבהם ישבה במאסר בגאורגיה, ועוד חודשיים שריצתה בישראל במעצר - ומאלה יקוזז שליש נוסף.
חן הוסיף כי "היו מאמצים אדירים, האישה הזו ברחה והוסגרה, מדינת ישראל עבדה קשה כדי להביא אותה לפה. גם אנחנו השקענו מאמצים יחד עם עורך הדין רועי קרן והפרקליטות והצלחנו להביא אותה להליך הסגרה על התעללות בילדים, שזה משהו שלדעתי עוד לא קרה, ובכל זאת השופט בחר להעניש בצורה כזו קלה - זו אכזבה גדולה".
תיעוד ההתעללות בגן הילדים

עוד סיפר חן כי בנו, שלומד כיום בכיתה ב', אמנם התאושש פיזית , אך "רגשית, אנחנו עוד נצטרך לעבור תהליך ארוך איתו". חן תיאר: "שקירוב הצליחה להנחיל בילדים שלא מספרים להורים בבית על דברים רעים, כי יקרה להם משהו רע, ובגלל זה גם הילדים לא שיתפו אותנו, וזה קורה עד היום. כל סיטואציה שהיא פחות נעימה או לא טובה הוא פשוט אוצר אותה בתוכו, ומדובר בתהליך ארוך להסביר שהכל בסדר, והכל תוך כדי חששות".
חן ציין כי "זה מלווה גם אותנו כהורים - יש לנו ילד נוסף שנמצא היום בגן ואנו חשים חוסר האמון כלפי הצוותים החינוכיים ומה שקורה בגן, עם בדיקה ומעקב ומחשבות יומיות על כל רגע שבו הוא נמצא שם. אנחנו כל כך כועסים, כי באמת הייתה עבודה מאומצת של שנים. הפרקליטות טעתה בהתחלה כשלא הוציאה נגדה צו איסור יציאה מהארץ - היא בעצם יצאה כחוק, וכשהתרענו שזה מה שהולך לקרות וטענו כך גם בפני המשטרה שהיא הולכת לברוח, עדיין לא עצרו אותה ובכל זאת הצלחנו לתקן את זה".