השר לשעבר גלנט: אם ככה בנט מנצח מגפה, שלא חלילה תהיה מלחמה
(צילום: סיני דודפור)

ח"כ יואב גלנט מהליכוד תקף הבוקר (יום ה') בחריפות את הממשלה ואת העומד בראשה ברקע ההתנהלות מול נתוני התחלואה בקורונה. "אם ככה בנט מנצח מגפה, אז אני מקווה שחלילה לא תהיה מלחמה. כולנו צריכים לקוות לזה, זה מצב מדאיג", אמר ח"כ גלנט בריאיון באולפן ynet.
אחרי שבפעם השלישית ברציפות השבוע אובחנו יותר מ-3,000 נדבקים חיוביים לנגיף ביום אחד, אמר גלנט: "אף אחד לא מקבל החלטות והמשמעויות הן שתוך זמן קצר יהיו לנו 500 חולים קשים, ונהיה בסגר עוד חודש. אולי היינו צריכים להתחיל אותו מוקדם יותר, אבל למעשה החידלון מביא לכך שנגיע לסגר".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט עם לפיד. "מתייחסים לדברים בזחיחות"
(צילום: אמיל סלמן)
- מה היית עושה אחרת? אתם הטלתם שלושה סגרים בשלבים מוקדמים והייתה ביקורת על זה. "הם קיבלו מאיתנו מדינה ללא חולים ותוך זמן קצר הגיע שיא של נדבקים וחולים קשה. העברנו להם מדינה שרוב האוכלוסייה בה מעל גיל 60 עם שני חיסונים. היינו הראשונים בעולם והיום אנחנו מקום 10 או 20.
"היינו במצב הכי טוב בעולם והידרדרנו לעשירון השלישי או הרביעי, יש פה התנהגות לא אחראית. שר האוצר לא יושב בדיונים, שר החוץ לא יושב בדיונים, שרת החינוך אומרת 'שמערכת הבריאות תחסן, זאת לא בעיה שלי'. תאר לך שהרמטכ"ל היה אומר 'פיקוד העורף לא לרשותכם, יש לנו בעיית ביטחון וזה לא בעיה שלנו'. יש פה בעיה הבנה של נשיאת האחריות. אנחנו בתהליך הידרדרות איטי וזה יביא לסגר ארוך".
- בנתונים הקיימים, כשר החינוך לשעבר היית פותח את שנת הלימודים? "הבעיה לא זאת אלא שאין תוכנית לעניין הזה. אנחנו ביולי בשנה שעברה היינו ערוכים עם תוכנית שאמרה שמגייסים 13 אלף מורים נוספים, ממחשבים את כל מערכת החינוך, השקענו בזה מיליארד ורבע שקל, מחלקים כיתות בצורה כזאת או אחרת".
- שרת החינוך אומרת שהיא לא רוצה קפסולות בכלל? "אני לא מדבר על מה היא רוצה, אני אומר שאנחנו הגענו לאיזון ועמק שווה בדיונים שלא היו קלים אבל היו ענייניים. היום השיטה היא ש'יהיה בסדר', אבל לצערי מה שיקרה זה שהמשק ייכנס לסגר והילדים יהיו בבית, זה מה שהולך לקרות".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט בריאיון באולפן ynet
יואב גלנט בריאיון באולפן ynet
"המשק ייכנס לסגר והילדים יהיו בבית". גלנט באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
- איפה לדעתך הבעיה המרכזית? "הבעיה היא בהסתכלות על מראה עקומה שמעוותת את המציאות האמיתית למצב שבו אתה רוצה להיות, כאשר אתה לא מאזין למומחים ולא מתייעץ עם גורמי המקצוע ולא מסתכל על הנתונים, והשרים העיקריים לא שותפים לקבלת ההחלטות".
- אומר שר החוץ לפיד "מה אתם רוצים ממני? זה לא התחום שלי, אני סומך על ראש הממשלה". "אם המדינה סגורה זו בעיה גדולה של משרד החוץ. צריך להבין את זה. אם מישהו אהב את זה או לא אהב את זה, ישבנו שעות. הדיונים האלה הופכים תהליך פורה לתקשורת להתנגח כי הדיונים שלנו היו פתוחים. לצערי, נגיע לדיונים פתוחים של הישיבות, הם יעברו ל'זום' כי הם לא יוכלו להמשיך להתכנס כמו עכשיו, זה מה שהולך לקרות".
- אז אתה היית סוגר את המדינה הרבה יותר מהר? "לא אומר לסגור את המדינה, עושים צעדים ואוכפים אותם במועד. ראש הממשלה וכל הצוות שלידו משדרים שאלה דברים שמתייחסים אליהם בזחיחות כי בכלל לא מגיעים לדיונים. הם אומרים 'אנחנו נוקטים מדיניות מתירנית, הציבור לא ממושמע', הם משדרים מסר של חוסר היענות. אין אדם שמתייחס להנחיות בצורה רצינית, יש אנשים בודדים שהולכים כמו שצריך ואת המחיר נשלם כולנו".
על הביקורת בתוך הליכוד על יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לנוכח כישלונו בהכנסת ח"כ מטעמו לוועדה לבחירת שופטים, אמר גלנט: "אני לא מסכים שנתניהו מאבד שליטה. לקואליציה תמיד יש יותר כוח ובמקרה הזה אנחנו באופוזיציה ולכן צריך לבחון את הדברים ולא בשום היבט אחר. נתניהו הוא המנהיג הנבחר של הליכוד. אני מציע שניתן קרדיט לנתניהו וכל מי שקורא תיגר לא מועיל לליכוד לטעמי".