האחיות דפנה (15) ואלה (8) אליקים חזרו היום (א') לישראל משבי חמאס ברצועת עזה. הערב (יום א') פורסמה תמונה של האם מעיין צין, שמחבקת את שתי בנותיה בבסיס חצרים.
1 צפייה בגלריה
מעין צין ובנותיה דפנה ואלה אליקים
מעין צין ובנותיה דפנה ואלה אליקים
מעין צין עם בנותיה דפנה ואלה אליקים
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
האם מעין סיפרה לאחר המפגש: "אחרי תקופה ארוכה, שבה חייתי באי-ודאות נוראית, הבנות שלי סוף-סוף נמצאות איתי. אלו היו 51 ימים שבהם חייתי בין ייאוש לתקווה, בין כאב לאופטימיות, ואני שמחה שעכשיו אני נמצאת כאן איתן"
מעין הוסיפה: "הבנות חוזרות לסיטואציה חדשה ומורכבת, וכעת יש לנו תקופת החלמה שתידרש לה זמן. יגיע הרגע להודות לכל מי שהיה סביבי ותמך ולכל מי שעזר לצעוק את צעקתי בארץ ובעולם. זו שמחה שמהולה בעצב. שמחה על הבנות שכאן ועצב על מי שעוד לא שב. הלב שלי לא יהיה שלם עד שכולם לא יחזרו לביתם בשלום".
ריאיון מכיכר החטופים עם ליהיא, דודתן של דפנה ואלה אליקים ששוחררו מהשבי
(צילום: עוז מועלם)

דפנה אליקים בת ה-15 ואחותה אלה בת השמונה נחטפו לעזה מביתן בנחל עוז, לאחר שמחבלים רצחו את אביהן נועם, את בת זוגו דקלה ערבה ואת בנה תומר. המחבלים פרצו לביתם ב-7 באוקטובר ותיעדו את בני המשפחה יושבים מפוחדים בפינת הבית, כשהאב נועם מדמם, והסרטונים הועלו לרשתות החברתיות.
דודתן של האחיות, ליהיא, הגיבה על חזרתן ב-ynet Live: "אושר, אין מילים. אנחנו עוד לא יודעים לגמרי מה הן חוו בשבי, ומה הן ראו לפני שנלקחו בשבי".
מה עובר על אמא שלהן, מעין, ביום הזה? "אי-אפשר לתאר את מה שעובר עליה. זו פשוט התרגשות. אפילו אני לא מוצאת את המילים. אני רוצה לחבק אותן, לא להגיד כלום, רק מיליון נשיקות. אני בטוחה שהן גיבורות יותר ממה שנדמיין. הן גיבורות, הן אמיצות, הן חזקות".