תיעוד מהעימות בין בני המשפחה שהוביל למותו של האח
חאלד עווד (37), תושב מזרעה שליד נהריה, הואשם ברצח באדישות של אחיו, עורך הדין חוסיין עווד (46), שכיהן כמבקר המועצה המקומית בעיר. כתב האישום שהוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה, בתום חקירה של חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב אשר. עווד מואשם גם בעבירות של הובלה ונשיאת נשק, ובשיבוש הליכי משפט.
מכתב האישום עולה כי התקיים סכסוך משפחתי בין שני האחים לבין גיסם, וכי המנוח נהרג במהלך עימות פיזי בין שלושת בני המשפחה. הנאשם, חמוש באקדח, הגיעו יחד עם אחיו לביתו של הגיס ב-18 בפברואר, לאחר שהמנוח והגיס החליפו ביניהם הודעות טלפוניות שכללו קללות ואיומים.
לפי הפרקליטות, עווד דרך את אקדחו ודרש יחד עם אחיו מהגיס לפתוח את שער החצר, והגיס, ששהה בביתו באותה עת יחד עם שלושת ילדיו, פתח את השער לאחר שהתחמש בפטיש. מיד עם כניסתם של האחים לחצר הבית החל עימות גופני ומילולי ביניהם לבין הגיס. הגיס הבחין בנאשם שהתקרב לעברו כשבידו האקדח הדרוך, וחבט במצחו באמצעות הפטיש שנשא. הנאשם המשיך להיאבק בגיס, וירה ירייה אחת אשר פגעה במצחו של אחיו וגרמה למותו.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מהרצח במזרעה: הנאשם יורה בשגגה באחיו ונמלט מהמקום
תיעוד מהרצח במזרעה: הנאשם יורה בשגגה באחיו ונמלט מהמקום
תיעוד מהרצח במזרעה
התובע בתיק, עורך הדין ראמי סלאמה, אמר כי לאחר שירה באחיו, הנאשם זרק את אקדחו לעבר שכן שמתגורר בסמוך לבית הגיס, והורה לו להעלים אותו. השכן נענה להוראת הנאשם והשליך את האקדח לעבר חצר מסגד בקרבת הבית. לאחר זמן קצר הנאשם פרץ את מנעול שער המסגד, לקח בחזרה את אקדחו, ונמלט מהמקום כשהוא בידיו.
"מדובר באירוע חמור שעניינו עבירות המתה ושימוש באמצעי לחימה שבמסגרתם נורה המנוח", אמר מפקח מתן דידי, סגן ראש היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב אשר. "הרקע לאירוע הוא סכסוך גירושין בין אחותם של הנאשם ואחיו המנוח לבין בעלה. פעלנו והפעלנו במשך כחודש את כלל המשאבים העומדים לרשותנו על מנת להגיע לחקר האמת, ולהביא את הנאשם לדין. אנו מתייחסים בחומרה לכל אירוע אלימות". כמו כן, התביעה ביקשה להאריך את מעצרו של עווד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.