סרן במיל' עמרי דוד היה אמור לעבור אתמול (רביעי) לדירה חדשה עם בת זוגו נעם שרם. השניים היו בזוגיות כבר שבע וחצי שנים, ולא מיהרו להתחתן. "לא התחתנו, לקחנו את הזמן, חשבנו שכל החיים לפנינו. לא מיהרנו וכל כך נהנינו מההווה ולחלום על העתיד", סיפרה.
4 צפייה בגלריה
עמרי ז"ל ובת זוגו נעם
עמרי ז"ל ובת זוגו נעם
עמרי ז"ל ובת זוגו נעם
(צילום: באדיבות המשפחה)
עמרי, סגן מפקד פלוגה בחטיבת הנגב, נפל שלשום בקרב בצפון רצועת עזה. עם תחילת התמרון הקרקעי צירפו אנשי החטיבה מכתבים שכתבו המשפחות המודאגות לחיילים. "כתבנו לו כמה אנחנו אוהבים ומתגעגעים, והוא ביקש שנכתוב תכל'ס", סיפרה אמרו תמי.
שלוש דקות אחרי שנפל בקרב, הגיע אליו המכתב האחרון מהמשפחה. "כתבתי לו אתמול שאני מקווה ששלומו טוב ושהם ישנים טוב. 'ההובלה לדירה החדשה מחר, אבא יבוא לביאליק לצבוע ונסדר את הדירה החדשה. ההורים של נעם עזרו באריזות'. את זה הוא כבר לא קרא".
הלוויתו של סרן במיל' עמרי דוד ז"ל

אלפים ליוו את עמרי למנוחות בבית העלמין הצבאי בכרמיאל. אחיו הצעיר איתמר סיפר שהיה במרחק של קילומטר וחצי מעמרי בזמן שנפל. אני לא יודע איך להניח לך לשכב כאן כשאני ממשיך. אני אוהב אותך ואתה חסר לי. אני שמח שחתרנו שנינו ללכת ולשרת. שהיינו קרובים גם במוות", ספד לו.
איתמר סיפר כי לפני כניסתו לעזה כתב מכתבי פרידה לבני משפחתו למקרה שלא יחזור מהמערכה. "חשבתי שאני אהיה זה שעלול ליפול לפניו, כי הוא היה אדם שקול והגיוני ואני החמור שרץ בראש" אמר איתמר. הוא הקריא מתוך מכתב הפרידה: "היי אחי, אם אתה קורא את זה כנראה שנפלתי לפניך. שמור על המשפחה. בינינו, טוב שאני (נהרגתי, י"ק) מאשר אתה, כי אני לא יודע איך אוכל לדבר עליך בלשון עבר".
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של סרן במיל' עמרי יוסף דוד ז"ל
הלוויתו של סרן במיל' עמרי יוסף דוד ז"ל
הלוויתו של סרן במיל' עמרי יוסף דוד ז"ל
(צילום: שרון צור)
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של סרן במיל' עמרי יוסף דוד ז"ל
הלוויתו של סרן במיל' עמרי יוסף דוד ז"ל
הלוויתו של סרן במיל' עמרי יוסף דוד ז"ל
(צילום: שרון צור)
עמרי היה ידוע באהבתו העצומה למוזיקה ולנגינה בגיטרה. הוא התחיל לפרוט על מיתריה כבר בגיל 11 ומאז לא עזב אותה. "אם יש משהו שעמרי היה חושב היום זה 'וואו' נכנסתי למועדון ה-27, שם נמצאים גדולי המוזיקאים" סיפרה האם תמי. "אני מקווה שאתה מג'מג'ם למעלה עם גדולי המוזיקאים".
"מאז שקראו לך לצו 8 באותה שבת ארורה התחושה אצלי הייתה שאין לי קרקע ואין עוברת ממקום למקום. מאתמול, כשקיבלתי את ההודעה, גם אין לי בית", ספדה לו בת זוגו נעם. "היית הבית שלי והעוגן והחיים שלי. לא הגיוני שכל הנוכחים פה היום ואתמול ככה מכירים את עמרי שלי, במקום בחתונה שלנו".
"היו לנו שבע וחצי שנים של זוגיות שהיא חלום של כל האהבות הכי גדולות בעולם הזה, לא דמיינו שאפשר לאהוב ככה", הוסיפה. "תמיד אמרתי שאם לכל אחת בעולם הזה היה עמרי, העולם היה טוב יותר".

"כשהיה חשש לחדירת מחבלים - יצאת להגן עלינו"

מאות ליוו למנוחות את סרן ידידיה אשר לב ז"ל, תושב טל מנשה ששירת כסמ"פ בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה. ידידיה הוא החלל הראשון שנטמן בבית העלמין הצבאי ביישוב הסמוך שקד, שהוקם לאחר שהמשפחה ביקשה לקבור את בנה בשומרון.
הלוויתו של סרן ידידיה אשר לב ז"ל

"הייתי רוצה עוד חיבוק איתך, עוד חיוך. זה לא נורמלי שההורים קוברים בן, שאחים מספידים אח, שסבא וסבתא קוברים נכד", ספדה האם אורנה. "אבל אנחנו עם לא נורמלי, דור של גאולה שבאה בתהליך – יש עליות ומורדות. ידידיה, מתוק שלי, עכשיו אתה לא איתנו בעולם. לא נוכל לראות אותך מחייך, לחשוב ולדון איתך. יש לי בקשה לכל אחד מכם – בחרו תכונה אחת טובה שראיתם בידידיה והמשיכו אותו".
בבוקר של שמחת תורה, בשעה 7:30 בבוקר, עדכן ידידיה את המשפחה שפרצה מלחמה והפלוגה מוקפצת, סיפר בהלוויה אביו נעם. "כמה חיכית לרגע הזה – להגן על עם ישראל. עלית לחדר לקבל פקודות מהמג"ד עם הפנקס, והתחלת להזיז דברים. המלחמה החלה ולא שמענו ממך, ואז ביום שישי התקשרת. הסברת שבגלל התפקיד אתה צריך להיות בקו השני, ורצית להיות בקו הראשון".
4 צפייה בגלריה
ידידיה אשר לב עם משפחתו
ידידיה אשר לב עם משפחתו
ידידיה ז"ל ואחיותיו
"רצינו לעודד אותך, ואמרנו שבמלחמה הכל משתנה. ביום שישי לאחר מכך התקשרת ואמרת שתהיה בקו הראשון. הרגשתי בדיבורך כמה אתה רוצה. סיפרו לי איך נלחמת בגבורה, עמדת בנמר וחיפית על חייליך", סיפר האב. "ידידיה, זכינו והקב"ה נתן לנו מתנה גדולה. בכל פעם שעשית משהו חשבת איך זה ישפיע עלינו. כיבוד הורים אצלך זה קודם לכל. לא הרבה יודעים שבחדרך תלית את דגל ישראל, ובכל פעם שעצמת את עינייך ראית קודם את הדגל".
הדס, אחותו של ידידיה, ספדה לו: "היית מנהיג אמיתי, מלח הארץ, כל כך גיבור וחזק – סלע איתן. תמיד שידרת ביטחון. באחת השבתות שהיית בבית היה חשד לחדירת מחבלים ביישוב, ובתוך שניות כבר היית בחוץ עם הנשק להגן עלינו. בשבועות האחרונים לא עבר יום שלא התפללתי עליך, התחננתי לקב"ה שיחזיר אותך אלינו. עכשיו אני מודה לקב"ה על 10 שנים שנתן לי איתך".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד גם הוא: "נפלת בגבורה ידידה גיבור ישראל, אחינו היקר. בן לתפארת, מגדולי ההתיישבות בשומרון. לוחם ומפקד, גיבור של אריות".
פורסם לראשונה: 21:45, 15.11.23