כוחות המשטרה במטוס, לאחר התמונה שנשלחה

עיכוב בהמראה מאיטליה לישראל, בעקבות תמונות של מטוס עם נזק וכיתוב "תל אביב בסכנה": כמה מנוסעי טיסת חברת "וויז-אייר" מספר W6 5455 מוונציה לנתב"ג קיבלו היום (רביעי) תמונה מ"הטלפון של מוסטפא", ובה נראה מטוס מרוסק ואותו כיתוב. כוחות משטרה עלו על המטוס והורידו את הנוסע החשוד בשליחת התמונות, אזרח ישראלי. הוא עוכב על ידי המשטרה האיטלקית ויחד איתו ירדו מהמטוס גם בני משפחתו.
התמונה הגיעה לטלפונים בעזרת כלי ה"AirDrop" של אפל - כך שרק בעלי אייפון קיבלו אותן. בעקבות האירוע החריג, נדרשו כלל הנוסעים לבדוק את כבודת היד שלהם. הקברניט כרז: "מתנצלים על העיכוב ומודים לכם על שיתוף הפעולה. אנחנו עובדים ביחד עם המשטרה ועושים את כל מה שאנחנו יכולים כדי להבטיח את הביטחון שלכם". בסופו של דבר המטוס המריא באיחור של שלוש שעות.
2 צפייה בגלריה
ההודעות שקיבלו הנוסעים
ההודעות שקיבלו הנוסעים
כוחות המשטרה על המטוס
2 צפייה בגלריה
ההודעות שקיבלו הנוסעים
ההודעות שקיבלו הנוסעים
המטוס המרוסק וההודעה
סלימאן, אחד מנוסעי המטוס, סיפר ל-ynet: "זמן קצר אחרי שהתיישבנו במושבים ניגשה אלינו דיילת ובשתי ידיה שני מכשירים סלולריים מסוג אייפון. על גבי מסכי שני המכשירים נראית בקשה להעברת קובץ באמצעות Airdrop ממכשיר בשם "Mustafa's phone", המכיל תמונה של מטוס מרוסק וכן כיתוב לבן על רקע שחור". לדבריו, "אחרי כמה דקות גורמי ביטחון נכנסו למטוס ואיתרו את מוסטפא והוציאו אותו מהמטוס".
לפני שלושה חודשים אירע מקרה דומה בנתב"ג. אז מטוס שעמד להמריא מנתב"ג לטורקיה, הוחזר לטרמינל לאחר שתמונה של התרסקות מטוסים הופיעה בטלפונים של הנוסעים על סיפונו. הטיסה התעכבה בעקבות זאת כארבע שעות.
התמונות, שגם אז הועברו ב-AirDrop, כללו תיעוד התרסקות מטוס טורקי בהולנד בשנת 2009 והתרסקות משנת 2013 בסן פרנסיסקו. תשעה נוסעים שנחשדו במעורבות בהפצת התמונות, תושבי כפר סלמה שליד כרמיאל, הורדו מהטיסה לצורך חקירה.