3 צפייה בגלריה
הדמיות של תחנת הרכבת העתידית בטירה- כוכב יאיר
הדמיות של תחנת הרכבת העתידית בטירה- כוכב יאיר
הדמיות של תחנת הרכבת העתידית בטירה- כוכב יאיר
(צילום: בר חנא אדריכלים)
חברת נתיבי ישראל בחרה הבוקר (א׳) בחברת אברהם יצחק בע״מ כקבלן המבצע לחלק נוסף בפרויקט המסילה המזרחית. הקבלן יהיה אמון על הקמת תחנת הרכבת טירה - כוכב יאיר. בחברה התחייבו היום כי התחנה תהיה מוכנה בתוך שלוש שנים. בעבר הוחלט להקפיא את בניית התחנה, אך שרת התחבורה היוצאת, מרב מיכאלי נתנה את אישורה להמשיך בפרויקט. כעת בחברת נתיבי ישראל, האמונה עליו, החליטו לקדמו בצעד משמעותי.
3 צפייה בגלריה
הדמיות של תחנת הרכבת העתידית בטירה- כוכב יאיר
הדמיות של תחנת הרכבת העתידית בטירה- כוכב יאיר
"תעמוד לרווחת משתמשי הרכבת תוך שלוש שנים". הדמיות תתחנת הרכבת העתידית
(צילום: בר חנא אדריכלים)
3 צפייה בגלריה
הדמיות של תחנת הרכבת העתידית בטירה- כוכב יאיר
הדמיות של תחנת הרכבת העתידית בטירה- כוכב יאיר
(צילום: בר חנא אדריכלים)
פרויקט המסילה המזרחית הינו פרויקט משותף למשרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל ורכבת ישראל והוא מתפרס על פני 65 ק"מ מחדרה ועד לוד וכולל 10 תחנות, אולם בשלב זה יבנו 5 תחנות, ביניהן טירה-כוכב יאיר. הזכייה משמעה כי העבודות על התחנה יחלו כבר בחודשים הקרובים. בתחנה, המתפרסת על 50 דונם, ייבנה גם מתחם לתחבורה הציבורית, חניון שיכיל 700 מקומות חניה, שביל אופניים חדש מכביש 554 לאורך כביש הגישה החדש שיבנה לתחנה ונתיב תחבורה ציבורית שגם הוא יחל מכביש 554 אל התחנה. בנוסף, יוקמו שלושה מעגלי תנועה ויבוצע פיתוח נופי נרחב הכולל נטיעות עצים בשטח החיצוני של מתחם התחנה.
המהנדס הבכיר מוטי לוין, מנהל אגף ביצוע פרויקטים רכבתיים של חברת נתיבי ישראל, אמר: "מיזם המסילה המזרחית הוא פרויקט עתיר תקציב שאנחנו גאים מאוד להוביל. זהו מיזם מורכב, רב מערכתי ורב תחומי הכולל לא רק הקמת תחנות, הנחת מסילות ומערכות רכבת, אלא גם שיתוף פעולה עם המון גורמים הנוגעים לתשתיות הקיימות לאורך הקו, כמו פתרונות ניקוז מורכבים, הסטת נחלים, העתקת תשתיות לאומיות - חברת החשמל, מקורות, חברות התקשורת, גז ועוד. אני מברך על שהגענו לכדי ביצוע, כך שתוך פחות מ-3 שנים התחנה תעמוד לרווחת משתמשי הרכבת".