1 צפייה בגלריה
סכין
סכין
נטל סכין מהמטבח ודקר את הקורבן בגבו. אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
צעיר פלסטיני מואשם שבזמן גל הטרור האחרון ניסה לרצוח בדקירות סכין מתנדב בבית תמחוי שאותו הוא נהג לפקוד - רק מכיוון שהוא יהודי. בין השניים נוצרו קשרי חברות, והמתנדב אף אירח את הפלסטיני בדירתו, נתן לו אוכל וכיבס את בגדיו.
הפרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד המאם סלימאן, במקור מהשומרון. לפי כתב האישום, המקרה התרחש על רקע גל הטרור שהתחיל במרץ 2022. סלימאן החליט אז לרצוח את המתנדב, כבן 50, ממניע לאומני-אידיאולוגי ודתי. בתחילת החודש שעבר סלימאן, ששהה בישראל באופן בלתי חוקי, הגיע לדירתו של המתנדב וביקש להיכנס. סלימאן ניצל שעת כושר כשהמתנדב שאירח אותו הלך לשירותים, לקח סכין מהמטבח ודקר אותו בגבו.
המניסה להתגונן, נעל את דלת השירותים וקרא לעזרה דרך חלון השירותים. סלימאן ברח מהדירה כשהוא מותיר את הגבר מדמם, בזמן שהסכין נעוצה בגבו. הגבר פונה לבית החולים, שם הוא נותח ואושפז במשך שבוע עם חבלות חמורות.
עו"ד אורי גולדשטיין, שהגיש את כתב האישום, ציין בבקשה להאריך את המעצר עד תום ההליכים המשפטיים כי "מדובר בעבירה שנעשתה באלימות חמורה, באכזריות, תוך שימוש בנשק קר, ובשל היות הקורבן יהודי וממניע לאומני-אידיאולגי ודתי".
לנאשם מיוחסות עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, ושהייה בישראל שלא כדין. בעבר הוא הורשע שבע פעמים בעבירות ביטחון, מרמה, אלימות ושהייה בלתי-חוקית. בגין עבירות אלו ריצה שבעה מאסרים בתקופה מצטברת של חמש שנים. את עבירת ניסיון הרצח הוא ביצע בתקופה שעומד נגדו מאסר על תנאי של ארבעה חודשים.