כיממה לאחר שהוגש כתב אישום נגד הגינקולוג וכוכב הרשת גיא רופא בגין עבירות מין, אריאל נעים (26) – המטופלת שתלונתה היא היחידה שנשארה בתיק, ועליה מתבסס כתב האישום – סיפרה ל-ynet על תחושותיה. "אתמול קיבלנו בשורות טובות שחיכינו להן המון זמן, אז היום סוף-סוף אני יכולה להרגיש יותר טוב", אמרה.
הגינקולוג כוכב הרשת הואשם בעבירות מין - ראיון עם המתלוננת אריאל נעים ועו"ד עדי רחמיםשמייצגת את המתלוננת
(צילום: גיל נחושתן, ירון ברנר)

עם זאת, היא ציינה כי היא "מתמודדת עם דברים מאוד קשים – פוסט טראומה, התקפי חרדה, לילות בלי שינה – ממש כל מה שאת יכולה לדמיין. אני חושבת שזה הזמן של מערכת הבריאות לפעול, זה המקום שלהם לעצור את כל מה שקורה ולמנוע את המשך העסקתו ופעילותו, כי זה פשוט מסוכן לציבור המטופלות".
נעים סיפרה כי היא נמנעת מלדבר עם נשים וצעירות נוספות שנפגעו מהגינקולוג וחוו דברים דומים. "זה יכול לפגוע חלילה בתביעה ובהמשך ההליכים, אז לא, אין לי שיח עם בנות אחרות שנפגעו", הסבירה.
2 צפייה בגלריה
אריאל נעים
אריאל נעים
אריאל נעים
עורכת הדין עדי רחמים, המייצגת את נעים בפרשה, ציינה כי החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד הגינקולוג "משקפת את חומרת המעשים שגיא רופא ביצע באריאל, המהווים עבירה פלילית חמורה. מדובר בהליך ובתקופה שהיא לא פשוטה ומלווה בהמון אתגרים רגשיים. נאבקנו להשמיע את קולה של אריאל ואת המצוקה שבה היא נמצאת, ולאורך כל התקופה היינו בקשר רציף עם הפרקליטות".
היא הוסיפה: "לא הרבה יודעות אך אף שהמתלוננות נפגעות העבירה לא צד להליך הפלילי שמוגש נגד החשוד, בהחלט יש להן זכויות מכוח חוק, זכויות שנדרש ורצוי וראוי להילחם עליהן, ושיש בהן כדי להביא גם לתוצאה הראויה שהפרקליטות הגיעה אליה אתמול".
2 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
גיא רופא
(מתוך פייסבוק)
נעים סיפרה כי אינה חוששת לנכוח באותו מקום שבו יהיה הגינקולוג, במסגרת פתיחת המשפט נגד רופא. "אני בטוחה במה שעברתי, אני יודעת בדיוק מה קרה, יש לי אנשים, יש לי את עורכות הדין הכי מקצועיות וטובות שמלוות אותי ותומכות בי, אז אין לי חשש באמת גדול", סיכמה.
ההחלטה להגיש כתב אישום נגד רופא התקבלה בעקבות שימוע שנערך לו. הפרשה נחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" בתחקיר מקיף על פעולותיו של רופא כלפי כמה מטופלות, והוא אף נעצר בתחילת 2022.
אחת המתלוננות סיפרה כי רופא התחכך בה עם איבר מינו בתום בדיקה גינקולוגית, מתלוננת נוספת העידה שהניח את אצבעו על הדגדגן שלה לזמן ממושך יחסית וציין "כאן אמור להיות לך נעים", וצעירה אחרת סיפרה כי הוא ביצע בה בדיקת שד אף שפנתה אליו מסיבה אחרת, וכלל לא התלוננה על אי-נוחות בחזה. המתלוננות תיארו כי מעשיו של רופא לוו בבדיחות וברמיזות מיניות רבות.
בנוסף, הן העידו שהוא חיזר אחריהן בעקשנות, באמצעות הודעות רבות שנשלחו במשך תקופות ארוכות, למרות חוסר העניין המובהק שלהן בו. כאמור, התלונה היחידה שנשארה בתיק ועליה מתבסס כתב האישום שיוגש נגד רופא היא זו של נעים.
בדצמבר החליטה הפרקליטות להגיש נגד רופא כתב אישום בכפוף לשימוע. במקביל הגישה נגדו נעים תביעה אזרחית בסך 2.5 מיליון שקל בגין נזק נפשי שמקורו ברשלנות, היעדר פיקוח, ניצול מעמד לרעה, הפרת אמונים ופגיעה בשלום ואמון ציבור הנשים בישראל.
לפני כחצי שנה חזר רופא לתפעל את עמוד האינסטגרם שלו. הוא מעלה תכנים הקשורים לתחום עיסוקו ומעניק ייעוץ לנשים שפונות אליו. הגינקולוג הגיב באינסטגרם על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום: "לצערי הרב הוגש נגדי בימים אלה כתב אישום המייחס לי עבירת מין מלפני שנים רבות כלפי מתלוננת מסוימת. אין בכוונתי להתעמת איתה או לנהל את המאבק המשפטי לטיהור שמי מעל דפי העיתונות או ברשתות החברתיות. אני אעשה כל מה שניתן במסגרת החוק להוכיח את חפותי בתוככי אולם בית המשפט, זאת מתוך הכבוד שאני רוחש כלפי מערכת המשפט. עם כל הסבל הרב, עוגמת הנפש והצער שמלווים את משפחתי ואותי יום יום ובמשך תקופה ארוכה, עודני מאמין באמונה שלמה כי בית המשפט יוציא את האמת לאור".