חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, אמירייטס, הודיעה הבוקר (יום שישי) על השהיית הצ'ק אין לכל נוסעי החברה שמגיעים לעצירת ביניים בדובאי. השהיית הצ'ק אין לנוסעי החברה תהיה עד השעה 23:59. ההחלטה התקבלה בעקבות הסופה שפקדה השבוע את איחוד האמירויות, וגרמה לביטולי טיסות בנמל התעופה הבינלאומי של דובאי ולעצירת הטיסות הנכנסות. בינתיים, נוסעים ישראלים של חברת ארקיע תקועים בדובאי מאז יום שלישי, ומתלוננים כי חברת התעופה הישראלית לא יצרה איתם קשר רציף לאורך הימים ולא סיפקה להם מענה הולם.
עומרי סיפר בשיחה עם ynet: "אנחנו שלושה ישראלים שתקועים פה מיום שלישי בבוקר. היינו אמורים לטוס מפה ביום שלישי ב-15:00 בצהריים ומאז אנחנו פה. הכניסו אותנו לדיוטי פרי ביום שלישי ב-23:30, כדי לא להוציא אותנו למלון, ונשארנו בשדה עד יום רביעי אחר הצהריים. לא הגיע שום נציג של ארקיע בימים האלה לדבר איתנו ולא נתנו לנו שום מידע. אנחנו בדובאי מרביעי בערב ומשלמים על מלונות ואוכל על חשבוננו. אף אחד לא מדבר איתנו".
הצפות במפרץ

2 צפייה בגלריה
נחיתה בשדה התעופה ב דובאי איחוד האמירויות הצפות שיטפונות
נחיתה בשדה התעופה ב דובאי איחוד האמירויות הצפות שיטפונות
נחיתה בשדה התעופה בדובאי השבוע
נוסעת אחרת בשם סווטלנה סיפרה: "נחתנו בארץ כרגע אחרי שנאלצנו לקנות כרטיסי טיסה ארצה בחברת איתיחאד איירווייז. רק אחרי התערבות ynet ארקיע יצרו איתנו קשר, וביקשו שנשלח להם קבלות על ההוצאות שלנו, והם יבדקו אם מגיעים לנו החזרים".
נוסע בשם איוב עזאם סיפר: "אנחנו ארבעה אנשים שתקועים פה מיום שלישי, אני מקווה שמחר נצליח לחזור דרך אבו-דאבי עם חברת וויז. יש פה משפחות עם תינוקות וילדים". איוב הוסיף ואמר כי "מארקיע לא היה מענה ולא יחס ולא כל עדכון ואנחנו נאלצנו לישון שני לילות בנמל התעופה על הכיסאות עם תינוקות. ניסנו כל הזמן ליצור קשר עם ארקיע, אבל ללא הצלחה וללא מענה.
"פינו אותנו למלון אבל לא היינו רשומים שם ונאלצנו לשלם מכיסינו. משם התכתבתי עם הסוכנת שלי ועם ארקיע ונאמר לי לנסוע למלון אחר, אחרי חצות, שממוקם בסוף העולם אי שם בדובאי, ולמצוא רכב בעלות של עוד 400 דרהם. רצינו כבר להישאר, אבל בארקיע לא רצו לשלוח מייל למלון כדי לסדר את העניינים ובסוף אנחנו הסתדרנו וגם דאגנו לעצמנו לטיסה חזרה, בלי העזרה של ארקיע.
אמש, ארקיע שלחה מטוס לדובאי כדי להשיב ישראלים שנתקעו באמירות, אך המטוס נאלץ לשוב על עקבותיו ולנחות בחזרה בנתב"ג לאחר ששדה התעופה המקומי בדובאי נסגר לנחיתות ולהמראות של חברות זרות.
מארקיע נמסר: "ארקיע תכננה להוציא היום שלוש טיסות לדובאי על מנת להחזיר מאות ישראלים הביתה. לצערנו, השדה בדובאי אפשר לנו לבצע רק טיסה אחת. שדה התעופה אינו מאפשר לנו להוסיף טיסות עד יום שני".
בתוך כך, בנמל התעופה הבינלאומי בדובאי – אחד הנמלים העמוסים בעולם – אמרו כי החל מהשעה 12:00 יצומצם מספר הטיסות הנכנסות, למשך 48 שעות, במטרה לתקן במהרה את נזקי השיטפונות.
בהודעת אמירייטס, אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, נמסר שלא חל שינוי בהנחיות לנוסעים שיעדם הסופי הוא נמל התעופה הבינלאומי בדובאי. ההודעות של אמירייטס ושל נמל התעופה בדובאי מראות שבאיחוד האמירויות מתקשים להתמודד עם השפעות הגשמים העזים ביותר שפקדו את האמירויות ב-75 השנים האחרונות.
בהתייחסות להשפעות הסופה ולעומס שנוצר אמרו בהנהלת נמל התעופה בדובאי כי ביטולי הטיסות שהיו השבוע פגעו באלפי נוסעים, אחרי שהשיטפונות גרמו להצפות במסלולים בנמל.
אדם אחד נהרג באיחוד האמירויות כתוצאה מהסופה הקשה, שהכתה במדינה ביום שלישי. יומיים קודם לכן הגיעה הסופה לעומאן, וגבתה את חייהם של 20 בני אדם.
פורסם לראשונה: 11:04, 19.04.24