3 צפייה בגלריה
בית החולים רמב"ם, הלילה
בית החולים רמב"ם, הלילה
בית החולים רמב"ם, הלילה
(צילום: אסף מגל)
הותר לפרסום: לוחם ימ"מ נפצע באורח קשה הלילה (בין שישי לשבת) בהיתקלות עם שלושת המחבלים בכפר עראבה שליד ג'נין. מלבדו, נפצעו עוד שלושה לוחמים בתקרית, בהם אחד באורח בינוני ועוד שניים שנפצעו באורח קל.
הלוחם שנפצע באורח קשה פונה במסוק אל בית החולים רמב"ם בחיפה. מיד עם הגיעו הוא הועבר לחדר מיון לטיפול בחדר הלם - ומשם הוכנס לחדר ניתוח. עם סיום הניתוח, הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ומצבו הוגדר קשה אך יציב. הלוחם שנפצע באורח בינוני, כך נמסר מבית החולים, סובל מפציעה בגפיים תחתונות.
3 צפייה בגלריה
אחד מכלי הנשק של המחבלים
אחד מכלי הנשק של המחבלים
עם סמל צה"ל מוטבע. נשק שנמצא ברכב המחבלים
(צילום: דוברות המשטרה)
בהיתקלות הלילה בכפר עראבה ליד ג'נין חוסלו שלושה מחבלים במהלך מבצע מעצרים של מבוקשים. המחבלים שחוסלו בתוך רכב ירו לעבר אנשי הימ"מ - שהשיבו אש והרגו אותם. שב"כ מסר כי השלושה, שהוגדרו "פצצות מתקתקות", היו אחראים לפיגוע ירי בגזרת טול כרם ותכננו פיגועים נוספים בטווח זמן מיידי.
המחבלים היו תחת מעקב שב"כ בשעות שלפני ההיתקלות. ברכב איתרו כוחות הביטחון את הנשק שבו השתמשו המחבלים לירי ובמקביל גם רימונים ואמצעי לחימה נוספים. על הנשק שנמצא מוטבע סמל צה"ל. לצוות הימ"מ צורף צוות מבצעי של השב"כ, והמבצע נוהל מחפ"ק המבצעים של הארגון.
3 צפייה בגלריה
רימונים ומחסניות שנמצאו בידי המחבלים
רימונים ומחסניות שנמצאו בידי המחבלים
רימון ומחסניות שנמצאו ברכב המחבלים
חיסול השלושה הגיע בשיאה של מתיחות ביטחונית, בין היתר ביהודה ושומרון. אתמול, במהלך עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בחברון, נורה למוות פלסטיני שמתחקיר צה"ל עלה כי השליך בקבוק תבערה לעבר לוחמי חטיבת גולני - שהשיבו בירי. ההרוג, אחמד אל-אטרש, בן 29, היה כלוא בישראל שלוש פעמים בין השנים 2010 עד 2020. בעבר הורשע בזריקת בקבוקי תבערה, ייצור אמצעי לחימה ומכירתם. צעירים שהובילו את גופתו קראו "אללה אכבר", ו"ברוח ודם נפדה את פלסטין".
שלשום השתתפו מאות לוחמי צה"ל במבצע מעצרים גדול ברחבי יהודה ושומרון, שהמוקד שלו היה גזרת ג'נין, משם יצא המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק ביום שלישי האחרון. בסך הכול עצרו לוחמי צה"ל 31 חשודים פלסטינים, בהם כמה פעילים המזוהים עם דאעש בחברון. בניגוד למבצעים קודמים, ובצעד יוצא דופן להעברת המסר לצד השני, בחרו בצה"ל לקיים את מבצע המעצרים באופן גלוי ורועש לאור יום במעוז הטרור של העיר ג'נין ובמחנה הפליטים הצמוד לה. במסגרת מבצע המעצרים בג'נין פתחו חמושים באש לעבר הלוחמים, ואלו חיסלו שניים מהם. מלבדם, באותו יום חוסל גם מחבל מבית לחם שדקר אזרח ישראלי באוטובוס בכביש 60 שבגוש עציון.