השחתת הכותנה שנקטפה בעמק חרוד: "טרור חקלאי"
(צילום: גד"ש עין חרוד מאוחד)

אלמונים השחיתו הלילה (בין שלישי לרביעי) 200 טונות כותנה שהמתינו ליצוא מחוץ לישראל בשדה השייך לקיבוץ עין חרוד מאוחד, וגרמו לנזק של מאות אלפי שקלים. "בני בליעל עברו בשדות, הלכו עם סכין יפנית - וחתכו את הניילונים של הבאלות. הכותנה שלנו התפזרה והנזק הוא אדיר", תיאר החקלאי אופיר בשור שכינה את האירוע "טרור חקלאי".
2 צפייה בגלריה
ההרס בגד"ש
ההרס בגד"ש
ההרס בעין חרוד
(באדיבות גד"ש עין חרוד מאוחד)
הקיבוץ עין חרוד מאוחד גידל כותנה במשך עשרות שנים, ואחרי עשור של הפסקה, הקיבוץ חזר לענף בשנה שעברה. כיום מגדלים אנשי הקיבוץ כותנה בשטח של 1,000 דונם בעמק חרוד, ורק השנה נקטפה כותנה בהיקף של 177 באלות במטרה לייצא אותה. בימי החג נותרו 75 באלות בשדה שהמתינו לאיסוף - והלילה הפכו ליעד עבור המשחיתים.
"העבודה בכותנה היא ארוכה וממושכת", סיפר בשור. "היא מתחילה בהכנת הקרקע בסתיו, זריעה במרץ וקטיף שמתחיל באמצע ספטמבר. זו חקלאות אמיתית וציונית מהסוג שהתחילו כאן לפני יותר מ-80 שנה, גידול הכותנה התחיל עוד לפני הקמת המדינה". לדבריו, החקלאים לא נתקלו באיומים או באזהרות מצד גורמים עברייניים. "לא היו לנו שום תקלים, זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר", סיפר.
2 צפייה בגלריה
ההרס בגד"ש
ההרס בגד"ש
(באדיבות גד"ש עין חרוד מאוחד)
בשור שחזר כי בשעות הבוקר כשיצאו לשדות הבחינו ברכב שנוסע מהשדות לכיוון צומת גולני - ואז ראו את הבאלות הפתוחות. "הגענו לשם וראינו את הנזק", אמר בשור. "זה צובט בלב שאלמונים רעי לב הגיעו לשדות בלילה, במהלך החג, כשהם חמושים בסכיני חיתוך, ופשוט קרעו את הבאלות רק כדי לגרום נזק. הם לא גנבו שום דבר, עברו מבאלה לבאלה וחתכו 73 בלות של כותנה שהתפזרה בשטח. אני מניח שזה לקח לפחות שעה וחצי, מישהו הגיע לשם עם רכב או טרקטורון ולא ברור כמה אנשים עשו את זה", סיכם.
אנשי הקיבוץ הגישו תלונה במשטרה על ההשחתה בשדה, וניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הצטרף גם הוא להאשמות בגין טרור חקלאי. "אני קורא לידידי השר לעשות כל מה שניתן למיגור התופעה אחת ולתמיד", אמר מאיר.