הסרטון של אברה מנגיסטו
מזכירו הצבאי של ראש הממשלה וממלא מקום מתאם השבויים והנעדרים, האלוף אבי גיל, נפגש בצהריים (יום רביעי) עם בני משפחתו של אברה מנגיסטו במשרד ראש הממשלה, לאחר שקיבלו אות חיים ראשון בסרטון שפרסם שלשום החמאס אחרי שמונה שנים.
במהלך הפגישה גיל עדכן את בני המשפחה במה שידוע למערכת הביטחון על מהימנות הסרטון, והבדיקות שנעשו שבהן הגיעו למסקנה שאברה הוא האיש שמצולם ומדבר בסרטון. בנוסף, גיל שיתף את בני המשפחה ברקע על פעולות שנעשות במטרה לשחרר אותו ואת סגן הדר גולדין, סמ"ר אורון שאול והאזרח הישאם א-סייד.
2 צפייה בגלריה
סרטון חדש של אברה מנגיסטו
סרטון חדש של אברה מנגיסטו
אמו ובני משפחתו של מנגיסטו הוזמנו למשרד רה"מ וקיבלו פרטים
2 צפייה בגלריה
הרצלי הלוי
הרצלי הלוי
חמאס פרסם את הסרטון ביום חילופי הרמטכ"לים
(צילום: מוטי קמחי ,דובר צה''ל)
הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז-א-דין אל-קסאם, פרסמה כאמור השבוע את הסרטון שבו מוצג אברה מנגיסטו, לראשונה מאז שנפל בשבי לפני יותר משמונה שנים. "אני האסיר אברה מנגיסטו. כמה זמן אני וחבריי נשאר כאן בשבי אחרי שנים ארוכות של סבל וכאב? איפה מדינת ועם ישראל שיידאג לגורלנו?", אמר מנגיסטו בסרטון.
בתחילת הסרטון, שפורסם לרגל חילופי הרמטכ"לים אביב כוכבי והרצי הלוי, נכתב כי "כוכבי וממסדו נכשלו". בחמאס הזהירו: "הרמטכ"ל הנכנס הלוי צריך להכין את עצמו לשאת בנטל של הכישלון הזה והשלכותיו. קודמך השאיר לך הרבה צער ושקרים".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי הסרטון שפרסם חמאס הוא "אישור למה שידענו כל הזמן - שאברה מנגיסטו חי". לדברי נתניהו, "ישראל לא מפסיקה במאמציה להשיב את אברה מנגיסטו ושאר שבויינו ונעדרינו. אברה מנגיסטו הוא אדם צעיר, לא בקו הבריאות, ואחריות לגורלו רובצת כולה על חמאס".