דובר צה"ל התיר אמש (ראשון) לפרסום כי רס"ר במיל' שלמה יהונתן חזוט, בן 36 מאשדוד, לוחם בגדוד המילואים 9207 בחטיבת "ירושלים" (16), נהרג מפיצוץ מטען בשכונת זייתון בצפון רצועת עזה. באותה תקרית נפצע באורח קשה לוחם מילואים נוסף. הוא החלל השביעי ברצועה בארבעה ימים. מתוך השבעה, ארבעה נהרגו מפיצוץ מטענים.
1 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') שלמה יהונתן חזוט ז"ל
רס"ר (במיל') שלמה יהונתן חזוט ז"ל
רס"ר (במיל') שלמה יהונתן חזוט ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
חזוט הוא לוחם המילואים הרביעי שנופל כתוצאה מהתפוצצות מטען ברצועה תוך ארבעה ימים. לפניו נפלו בקרבות סמ"ר עמית צדיקוב מחטיבת הצנחנים; רס"ם במיל' יניב יצחק אורן שנהרג בהיתקלות, רס"ל במיל' ניתאי מיטודי, רס"ל במיל' דניל פצ'ניוק ורס"ל במיל' אביתר עטואר מחטיבת ירושלים; וסמל אורי אשכנזי נחמיה, מחטיבה 401 בשריון.
בסוף השבוע נהרגו שלושה לוחמי המילואים אביתר עטואר, דניל פצ'ניוק וניתאי מטודי בפשיטה שהחלה בשכונת זייתון בדרום העיר עזה.
מפרטים ראשוניים של האירוע שבו נפל חזוט עלה כי כוח חי"ר נע רגלית בשכונה כחלק ממשימה לאיתור מנהרות ותשתיות טרור של חמאס, כשלפניו סרקו את הדרך דחפורי D-9 של חיל ההנדסה הקרבית.
הכוח הקדמי המשוריין כנראה לא הפעיל או זיהה מטען צד רב-עוצמה שהונח והופעל מרחוק, לפי חשד ראשוני, על ידי מחבלים שהסתתרו במנהרה קיימת. כתוצאה מכך נפצעו לוחמים נוספים, בהם אחד שמצבו קשה. אחד הלוחמים שנפצעו הוא מפקד הפלוגה בכוח. כולם פונו באמצעות מסוקי חיל האוויר לטיפול רפואי בבתי חולים בארץ, ומשפחותיהם עודכנו. הפשיטה החטיבתית נמשכת וכוללת פגיעה במחבלים והשמדת מאגרי אמצעי לחימה שמאיימים על הכוחות בפרוזדור נצרים הסמוך.
מתחילת המלחמה נהרגו 702 חיילי צה"ל, בהם 338 מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה. על פי נתוני צה"ל, כיום מאושפזים 26 פצועים קשה בבתי החולים, עוד 174 חיילים שנפצעו בינוני ועוד שמונה שנפצעו באורח קל בקרבות.
פורסם לראשונה: 22:43, 25.08.24