אלה אינם ימים פשוטים עבור ראש הממשלה נפתלי בנט, שנאלץ להתמודד מידי יום עם הד קולו של האופוזיציונר המלוטש נפתלי בנט.
הצעות העבר שלו, הנאומים חוצבי הלהבות שנשא סביב הקורונה והספר שכתב ושפרקיו רודפים אותו עד היום, הם חלק בלתי נפרד ממנו עכשיו, כשהוא מופקד על ניהול המגיפה.
בנט לפני שנה: "השתגעתם?!"
(צילום: ערוץ הכנסת)

לאחרונה נשאל יותר מפעם אחת על ידי מקורביו, וגם במסגרת הצהרה פתוחה לתקשורת, אם הוא מתחרט על כתיבת הספר. כלפי חוץ בנט משדר קור רוח ואומר שהמגיפה לימדה את כולם, גם אותו, שיעור בצניעות. בתוך תוכו הוא מאמין שייתכן שבלי הספר הזה, על כל הצרות שהוא גורם לו היום, לא היה מגיע כלל לתפקיד ראש הממשלה.
המגיפה והתנהלותו האישית בתוכה היא שאפשרה לבנט לרוץ שוב בפלטפורמה עצמאית סביב רעיון גדול, לשחק על כל המגרש, לפרק את גוש נתניהו - ככל הנראה לתמיד - ולהסביר מדוע בשעת משבר כזאת, חייבים ממשלה ולא סבב בחירות נוסף.
וחוץ מזה, אופוזיציה היא בדרך כלל פוזיציה. תשאלו את נתניהו שהבטיח אי שם ב-2009 למוטט את שלטון החמאס ואת ליברמן שהבטיח לחסל את הנייה בתוך 48 שעות.
"כשראש האופוזיציה נתניהו יחזור מחופשתו בחו״ל", אומר גורם פוליטי בכיר בליכוד, "הוא צפוי לגלות פה יורשים רעבים מבדרך כלל שרוצים להחליף אותו".
הריאיון שהעניקה ח"כ מירי רגב ל"ידיעות אחרונות" עורר מחדש את הרוחות בליכוד. בריאיון (שמתפרסם במלואו הבוקר ב"7 ימים") מדברת רגב על היום שאחרי נתניהו ועל דפוסי ההצבעה של המתפקדים שצריכים להשתנות. רגב טוענת שמתפקדי הליכוד בוחרים תמיד מנהיגים "לבנים" ואף רומזת שאם לא תהיה ברירה, יקום פה "ליכוד מזרחי אמיתי".
בנקודת הזמן הזאת, היו מי שפירשו את דבריה כקריאת תגר על המנהיג. גם בסביבתו של נתניהו לא אהבו, לשון המעטה, לשמוע את הדברים.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב עם בנימין ושרה נתניהו
מירי רגב עם בנימין ושרה נתניהו
מירי רגב עם בנימין ושרה נתניהו. היו שפירשו כקריאת תגר
(צילום: אוהד צויגנברג)
דיסטל אטבריאן מסתייגת מאמירת רגב
(צילום: אבי חי)
מנקודת מבטה, רגב ביקשה לעורר את הבייס המזרחי ולהרחיב אותו, לייצר "טיקט" מחודד (וגם נפיץ) ועל הדרך לטפל בידיים חשופות בטענות שנשמעות כבר שנים רבות נגד הליכוד, שלא מצמיח לעמדת ההנהגה שלו מנהיג יוצא עדות המזרח.
רגב הבהירה יותר מפעם אחת שהיא מגבה את נתניהו ולא תתמודד נגדו ואיחלה לו עוד שנים רבות בליכוד, אבל זה לא מפריע למי שמעוניינים להיפטר ממנו לרכוב על הגל הזה. לתת את הבוסטר לתסיסה התת-קרקעית.
ההבנה שנתניהו הוא ראש גוש של 52 מנדטים (אחרי פרישת בנט ושקד ממנו) ושהוא חסום אם מביטים קדימה, לא נותנת לבכירי הליכוד שקט. "העניינים סוערים מבפנים", אומר בכיר במפלגה, "אבל זה עדיין לא קרוב להתפרצות".
לנתניהו, כך מעריכים, אין עניין לרדת מהבמה הציבורית כרגע משלל שיקולים, שברובם אינם פוליטיים. לכן אם בכירי הליכוד שמעוניינים בכך לא יובילו מהלך שיסתיים בהתמודדות או בהדחתו, יישאר המרד התת-קרקעי במתכונת של טלוויזיה במעגל סגור.