תיעוד תקיפת הנהג באוגוסט האחרון
(צילום: כוח לעובדים)

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (רביעי) שנתיים מאסר על תושב העיר בשנות ה-30 לחייו שתקף ופצע נהג מטרונית לפני כחצי שנה. בנוסף נגזרה עליו שנת מאסר נוספת על מקרה אחר - תקיפת בת זוגו - כך שהוא ירצה עונש מאסר של שלוש שנים. כמו כן, בית המשפט הטיל עליו מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בסך 5,000 שקלים לנהג שתקף ופיצויים בסך 1,500 שקלים לבת זוגו.
במשטרה ציינו כי מדובר בעונש חמור ביחס לאלו שניתנו עד כה על תקיפה בכביש בכלל ועל תקיפת נהג רכב ציבורי בפרט. מנגד, נהג המטרונית שהותקף, בן 50, אמר היום ל-ynet כי "כנראה המשטרה יודעת על מה היא מדברת, אבל אני מאוכזב מהעונש. לפי האלימות הקשה שהוא נקט נגדי אני חושב שהעונש לא מספיק, האיש הזה מסוכן לציבור, הוא היה צריך לקבל 10 שנים בכלא".
2 צפייה בגלריה
תקיפת הנהג
תקיפת הנהג
הכה גם את בת זוגו ותקף שוטר. תיעוד תקיפת הנהג
(צילום: כוח לעובדים)
התקיפה אירעה באוגוסט האחרון, אז התוקף נסע במטרונית בחיפה עם שתי בנותיו. בשלב מסוים הוא צעק על הנהג, שקם מכיסאו וביקש ממנו לדבר בנימוס - ואז התוקף החל להכות אותו נמרצות בפניו, בחזהו ובברכיו במשך דקות ארוכות. "אלה היו אגרופים רוויי שנאה, הכוונה שלו הייתה להרוג", אמר הנהג לאחר התקרית. "הוא צעק עליי שאפתח את הדלת, כנראה כי לא הספיק לרדת. בסך הכול ביקשתי שיפנה אליי בנימוס, והתשובה שלו הייתה אגרוף חזק לעבר החזה שלי".
"הוא לא קילל אותי, רק הכה - בלי לדבר", המשיך הנהג שהותקף. "חזרתי לכיוון תא הנהג ופתחתי לו את דלתות המטרונית כדי שיירד עם המשפחה שלו. רציתי להודיע לבקרה על התקיפה ולהזמין משטרה, אך לפני שהספקתי לעשות זאת - הוא חזר מהדלת השנייה והרביץ לי שוב". עוד סיפר הנהג כי התוקף הכה אותו בפניו "כמו מכונית שנוסעת במהירות של 100 קמ"ש ונכנסת בקיר. לקח לי זמן עד שהצלחתי להגן על עצמי. היו עוד אנשים במטרונית - אף אחד מהם לא התערב".
2 צפייה בגלריה
הנהג שהותקף
הנהג שהותקף
"הכה באגרופים רווי שנאה, התכוון להרוג והפך אותי לנכה". הנהג שהותקף
הנהג סיפר שמצבו לא טוב עד היום. "הוא הפך אותי לנכה. יש לי פריצת דיסק וכאבים גם בצוואר. אני עדיין עובר טיפולים, אני לפני ניתוח והפסדתי את מקום העבודה שלי. אני לא יכול לעבוד, כי אני מתקשה לסובב את הצוואר וזה מקרין לי על כל הגוף. אני גם לוקח תרופות וזה משפיע עליי". הנהג הוסיף: "האלימות בחברה שלנו צריכה לגרום להחמרה בכל העונשים. אנשים אלימים צריכים להיענש בחומרה וללמוד את הלקח שאלימות זה לא משהו שמשתלם".
לאחר שנעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין התקיפה, צורף לאישום תיק פלילי נוסף שהיה נגדו בגין תקיפת בת זוגו בדצמבר 2021. במקרה זה הוא היכה את בת זוגו שחיה בנפרד ממנו, הטיח אותה אל הקיר ובהמשך גם תקף שוטר שהגיע לעצור אותו. בית המשפט הרשיע אותו בעבירות של תקיפת עובד ציבור, חבלה חמורה, תקיפה, איומים, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. התובע עו"ד אופיר ויזגן ביקש להחמיר בעונשו של הנאשם. הנהג שהותקף הגיש תצהיר שבו סיפר על הקושי הנפשי שהוא חווה בעקבות האירוע וכי עזב את עבודתו במטרונית.
השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב כתבה בגזר הדין כי "בשנים האחרונות פגיעה בעובדי ציבור, רופאים, נהגים ונותני שירות אחרים הפכה לתופעה שכיחה מאוד. אנשים, אף נורמטיביים לכאורה, מגיבים באלימות חסרת רסן על כל ויכוח זעום, על כל מבט לא במקום ועל כל חוסר שביעות רצון מנותן שירות. לא ניתן להשלים עם התנהגות זו ועל בתי המשפט להגיב על כך בענישה חמורה שכוללת מאסרים בפועל לתקופות ממשיות".
מאיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים אמרו כי הם "מברכים על היד הקשה בה בחר בית המשפט לנהוג במקרה הזה, אחד ממקרי התקיפה החמורים שבהם נתקלנו. אנו מחזקים את הנהג במאמציו לחזור לחיים נורמליים. חשוב לזכור כי על כל מקרה כזה, שתועד, הופץ והסעיר את המדינה, יש עשרות מקרים שלא 'זכו' לתיעוד ונקברים במשטרה בשל 'חוסר עניין לציבור'. האיום היומיומי על נהגי האוטובוסים לא ייפסק עד שנהגי האוטובוסים יוכרו כעובדי ציבור ותוקפיהם יוענשו בהתאם. נמשיך לפעול לשם כך מול משרד התחבורה".