תת-ניצב אבי דניאלי, מפקד מרחב העמקים במשטרה, הגיב היום (רביעי) למעצר המדריכה בבית ספר ש"רקדה לציון הטבח". אותה מדריכה, אנתסאר חג'אזי בת ה-41 מטמרה, נעצרה אתמול בשעת לילה כאסירה ביטחונית עם פלנלית שכיסתה את עיניה. דניאלי אמר בריאיון לגל"צ כי כיסוי עיניה באמצעות פלנלית היה שיקול שלו, וכי "זו המדיניות. אנחנו עוצרים אנשים ואנחנו שמים פלנלית".
תגובת עורך דינה של חג'אזי
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
נצ"מ אבי דניאלי
נצ"מ אבי דניאלי
אבי דניאלי
(צילום: דוברות המחוז הצפוני)
כזכור, חג'אזי נעצרה לאחר שפרסמה בטיקטוק סרטון שלה רוקדת עם הכיתוב "ביום הזה 7/10/23", כשברקע מתנגן שיר עם המילים "Another good time". כשנשאל דניאלי בריאיון האם הוא שם פלנלית על עיני חשודים בכל מעצר, השיב: "כעיקרון כן. אין הבדל בין יהודי לערבי. יש את חומרת העבירה מבחינתנו".
לאחר מכן הוסיף מפקד מרחב העמקים כי "לא זכור לי שיש בחוק סמכות או שצריך אישור לשים פלנלית על העיניים. אין כזה חוק. אם חושבים שזה מבזה - ניתן לחשוב ככה. אני מפעיל שיקול שלי כמפקד על פי חומרת העבירה. אני אומר לשוטרים שלי בדיוק מה לעשות". דניאלי הסביר כי "אם בחורה מעלה סרטון ב-7 באוקטובר 2024 שהיא מהללת את זה שאנשים נשחטו, נאנסו, נשרפו ונרצחו - תושבי מדינת ישראל יהודים וערבים - ורוקדת ומשתפת 16 אלף איש, אז זה חמור מאוד מבחינתי".
דניאלי הוסיף בהמשך הריאיון כי "אנחנו נמשיך במדיניות הזו גם בעתיד כלפי כל אחד שיפר את הסדר או ינסה להפר את הסדר".
בפרקליטות אמרו אתמול כי "חקירת עבירות הסתה, לרבות במקרה האמור, מחייבות אישור מוקדם של הפרקליטות. במקרה זה לא התבקש אישור חקירה, ומשכך מטבע הדברים גם לא ניתן אישור כאמור". הם תקפו את ההחלטה לאזוק את החשודה, ולכסות את עיניה בפלנלית: "הגם שההחלטה בדבר המעצר ודרך המעצר נתונה לשיקול דעתה של משטרת ישראל, הרי שבנסיבות המקרה שפורסמו, לא ברורה החלטת המשטרה לאזוק את החשודה ולכסות את עיניה עם פלנלית".
בדיקת ynet אתמול, נזכיר, העלתה כי בפעילותה ברשתות החברתיות עד כה חג'אזי לא הביעה תמיכה בארגוני הטרור, ובעיקר העלתה תכנים חינוכיים על בעלי חיים. למעשה, בחודש נובמבר היא אף העלתה סרטון ארוך לזכר יונת אור שנרצחה בבארי, עם השיר "אצלנו בגן" שנכתב במהלך צוק איתן לזכר חללי צה"ל. "תמיד יישאר בבית שלי זכר ממך", כתבה על אור, שממנה רכשה רהיטים. השבוע שיתפה פוסט של ראש העיר טמרה על המצב הביטחוני, שבו הסביר לתושבים את הנחיות פיקוד העורף.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצרה של אנתסאר חג'אזיי  אשת חינוך מהצפון שהעלתה לרשתות החברתיות סרטון עם גלוי שמחה כלפי הנעשה ב-7/10
הארכת מעצרה של אנתסאר חג'אזיי  אשת חינוך מהצפון שהעלתה לרשתות החברתיות סרטון עם גלוי שמחה כלפי הנעשה ב-7/10
חג'אזי אחרי המעצר - עם דגל ישראל מאחור ופלנלית על עיניה
הסרטון שהפרסמה חג'אזי

בינתיים, אשרף חג'אזי, עורך דינה של אנתסאר, סיפר ל-ynet על מעצרה, והסביר כי "אמרו שהיא מואשמת בהסתה ובתמיכה במעשה טרור. באנו לבית משפט ושם נדהמנו שאין אישור של הפרקליטות להסתה. ואז אמרו במשטרה שהיא לא מואשמת בהסתה (אלא בהתנהגות שעלולה לפגוע בשלום הציבור)".
לפי עורך הדין, "מרשתי העלתה ב-7 באוקטובר 2023, ביום הזוועתי הזה ב-7:30 בבוקר, את הסרטון שהיא רוקדת עם החניכים שלה. היא לא ידעה, אפילו המדינה לא ידעה, מה קורה בדרום". הוא הוסיף כי שלשום "הטיקטוק הזכיר לה שיש לה סרטון מ-7 באוקטובר 2023, אז היא עשתה Share".
בהמשך טען עורך הדין כי "היא לא נעצרה על מעשה או עבירה, אלא בגלל לחץ ציבורי או בגלל שבן גביר נתן הוראה למשטרה לעצור אותה. לא משנה באיזו עבירה. קודם כל לעצור, אחר כך מלבישים לה עבירה. זו ההנחיה שקיבלה המשטרה. מה האשמה שאנתסאר עשתה ב-7 באוקטובר 2024? אף אחד לא יודע חוץ מבן גביר".
כשנשאל מדוע האריך בית המשפט את מעצרה של מרשתו, השיב עו"ד חג'אזי כי "בית המשפט חי בתוך עמו, ולכן מהלחץ הציבורי ומהלחץ התקשורתי נפלנו אצל שופטת שפחדה שתצא לתקשורת ויגידו 'הנה, שופטת ערבייה שחררה מישהי חשודה בהסתה'. הכול מושפע מהכול. בן גביר יצא נגד כל מי ששחרר מישהו שהוא הורה לעצור, במילים חריפות".