ערוצי תעמולה רוסיים מפיצים בימים האחרונים סרטון שבו נראה חייל מילואים בצה"ל מברך את ולדימיר פוטין, לרגל ניצחונו בבחירות לנשיאות. בסרטון מברך החייל את פוטין ברוסית. לאות כבוד הוא, וחייל נוסף ורעול פנים, פותחים באש במטווח ומרוקנים את המחסניות שלהם.
חיילי צה"ל מברכים את פוטין על ניצחונו בבחירות ברוסיה תוך כדי ירי על אוטומט במטווח

2 צפייה בגלריה
hיילי צה"ל מברכים את פוטין על ניצחונו בבחירות ברוסיה תוך כדי ירי על אוטומט במטווח
hיילי צה"ל מברכים את פוטין על ניצחונו בבחירות ברוסיה תוך כדי ירי על אוטומט במטווח
"התנהגות החייל אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל"
(/ Mikhail METZEL / POOL / AFP)
הסרטון הופץ בערוצי תעמולה רוסיים כ"הוכחה" לתמיכה של צה"ל ברוסיה ובפוטין בפרט. בערוץ טלגרם שנקרא "אוקרונאצים" מופיע הסרטון תחת הכותרת "ברכות לצה"ל מפוטין".
החייל שמופיע בסרטון, ס.נ, הוא תושב באר שבע. ס.נ שירת בסדיר בגדוד 435 של גבעתי, פלוגת רותם. את שירות המילואים שלו הוא עושה ככל הנראה בגדוד 8239.
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חגיגות לציון 10 שנים לסיפוח חצי האי קרים יום אחרי הניצחון ב בחירות
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חגיגות לציון 10 שנים לסיפוח חצי האי קרים יום אחרי הניצחון ב בחירות
פוטין חוגג ניצחון בבחירות השבוע
(צילום: NATALIA KOLESNIKOVA / AFP)
אנה זרוב, ראש ארגון "חברים ישראלים למען אוקראינה", אמרה כי הסרטון גורם נזק גדול לישראל. "לא ייתכן שחייל צה"ל ישתמש במחסנית שלמה ללא מטרות לחימה לברך נשיא של מדינה אחרת, שמשתפת פעולה עם חמאס ואיראן. רוסיה תומכת היום בריש גלי בארגוני טרור איראניים, נותנת חסות לחמאס, מקבלת את משלחות חמאס בקרמלין ואף מאפשרת לקיים כנסי תמיכה בפלסטין בהשתתפותם של ארגוני טרור כמו חמאס, חיזבאללה והחות'ים, בהם ישראל נלחמת היום".
עוד אמרה זרוב כי "הוכח כי רוסיה היא זו שהעבירה לחמאס נשקים מערביים שנלקחו בזמן הכיבוש של אוקראינה". לדבריה הלוחמים של "קבוצת וגנר" - ארגון שכירי החרב - "העבירו אימוני קרב למחבלי חמאס והכינו אותם למתקפת 7.10. פנינו לצה"ל כדי שינקטו צעדים נגד החייל".
מדובר צה"ל נמסר: "התנהגות החייל בסרטון אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל. האירוע בבדיקה".