"אני מפחד פחד מוות מהחרדים. אני רוצה להשוות את מדינת ישראל למדינה החשוכה איראן" - דבריו של דן שכטמן משבתרבות בבאר שבע
(צילום: דובר עיריית באר שבע)

התבטאות חריגה: חתן פרס נובל בכימיה פרופ' דן שכטמן אמר היום (שבת) ב"שבתרבות" בבאר שבע כי הוא "פוחד פחד מוות מהחרדים", שלדבריו "יושבים על העטינים וחולבים את מדינת ישראל".
"אני מזלזל בחרדים? אני מפחד מהם", אמר שכטמן. "אם הייתי מזלזל לא הייתי מדבר עליהם. אני מפחד פחד מוות מהחרדים. הם לוקחים את המדינה שלנו, הם אנטי-ציוניים. אני לא הופך את כולם למכלול אחד, הם יושבים בקואליציה".
1 צפייה בגלריה
דן שכטמן
דן שכטמן
"הם יושבים על העטינים וחולבים את מדינת ישראל". שכטמן, היום
(צילום: דובר עיריית באר שבע)
שכטמן נשאל מה לדעתו האתגר הגדול ביותר של מדינת ישראל, וענה: "הדמוגרפיה. מדינת ישראל הולכת בכיוון לא טוב. הזרם האנושי שמתרבה במהירות, ברוכי הילדים, אלה אנשים שהם נגד חינוך, השכלה ועבודה, והם יושבים על העטינים וחולבים את מדינת ישראל". שכטמן הוסיף: "ההשכלה אסורה אצלם, אין לימודי ליבה. חכמי ישראל בירושלים וערים אחרות אומרים לצעירים 'תלמדו גמרא'. מה אומרים האייתוללות לאיראנים? לא אומרים להם ללמוד קוראן, אלא הנדסה. כמה מהנדסים יש בישראל? פחות מ-7,000. כמה באיראן? קרוב לרבע מיליון".
על ההבטחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו למפלגות החרדיות לתקציבים בלי לימודי ליבה אמר שכטמן כי "זו טעות מתבקשת. כדמוקרטיה אנחנו נלך ונידרדר. היום עוד אפשר להקים קואליציה בלי חרדים, בעתיד זה יהיה בלתי אפשרי. עכשיו עוד אפשר לתקן את הדברים, ואני מקווה שהפוליטיקאים החכמים שיושבים בירושלים יצליחו להתגבר על התקלה הזו. אולי מישהו עם שכל יקום שם".