יעקב ישורון, שגרם ברשלנות לתאונה קטלנית בה נהרגו שבעה בני משפחת ברנשטיין מביתר עילית אותם הסיע ברכב ההסעות שלו, נתפס בסוף השבוע האחרון נוהג על הכביש - זאת למרות גזר הדין שהוטל עליו ב-2016, שקבע כי רישיונו ייפסל ל-18 שנה. בן ה-50 נעצר על ידי שוטרי תחנת שדרות, שתפסו אותו על חם, לאחר שעלה החשד כי הוא מפר את החלטת בית המשפט.
באותו גזר דין מלפני שבע שנים נקבע כי ישורון ירצה 21 חודשי מאסר בעקבות התאונה שאירעה ב-2010 בין המיניבוס לרכבת שהתנגשה בו לאחר שעלה על המסילה. הוא השתחרר מהכלא, אך עבר לפי החשד על פסיקת בית המשפט - ועלה שוב על ההגה. במהלך הפעילות הממוקדת, נצפה ישורון כשהוא נוהג בכביש 232, שם נעצר כשהוא כמובן אינו מחזיק ברישיון נהיגה תקף.
2 צפייה בגלריה
יעקב ישר ישורון בבית המשפט, ארכיון
יעקב ישר ישורון בבית המשפט, ארכיון
יעקב ישורון בבית המשפט, ארכיון
(צילום: ישראל יוסף)
2 צפייה בגלריה
הרכב שנתפס
הרכב שנתפס
הרכב שבו נהג ישורון בסופ"ש האחרון
הוא נעצר להמשך חקירה, שבמסגרתה בוצע לו שימוע על ידי קצין משטרה, שהשבית את רכבו למשך 30 ימים. מעצרו הוארך עד ל-2 באפריל. במשטרה ציינו כי "החשוד, באופן מודע תוך זלזול מוחלט בחוק ובהחלטת בית המשפט, עלה על ההגה וסיכן את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך, בזמן שהוא פסול מלנהוג למשך 18 שנים, לאחר שהיה מעורב בתאונה קטלנית בה איבדו את חייהם 7 בני משפחה".
"מיד כשעלה החשד כלפיו, השוטרים נערכו בפעילות שמטרתה לאתר ולעצור אותו בזמן שהוא נוהג ברכב, וצפוי נגדו כתב אישום חמור". כזכור, באסון הנורא בשנת 2010, ליד קיבוץ גת, נהרגו אריה (43) ורבקה (41) ברנשטיין, ארבעת ילדיהם יוחנן (16), חיה (14), מרדכי-אהרון (9) ומלכה (21) ובנה הפעוט בן השנה וחצי. הבת הגדולה אף הייתה בהיריון בעת התאונה - וציפתה לילד שני.
ישורון, שכן של המשפחה מביתר עילית, הסיע אותם לבקשתם למושב קוממיות. הוא הגיע במהירות למחסום הרכבת, ולא הספיק לעצור. קטר הרכבת שהגיעה מכיוון צפון ניסה לבלום, אך זה היה מאוחר מדי. המיניבוס נמחץ, ונגרר לאורך מאות מטרים על ידי הרכבת. ישורון עצמו הצליח לשרוד את התאונה ההיא - ונפצע באורח קל.